شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید رحیم ایرج پور
نام پدر: حسینشهید رحیم ایرج پور
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: رهنان
شغل: کارگر – سرباز
یگان اعزام کننده: سپاه
تاریخ شهادت: 64/6/14
محل شهادت: عملیات قادر – اشنویه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید رحیم ایرج پور در سال 1345 در خانواده ای مذهبی و متدین و مستضعف در شهر شهید پرور رهنان دیده به جهان گشود. دوران کودکی را با کسب تعلیم و تربیت در دامان پاک خانواده ی زحمتکش خود پشت سر گذاشت. از همان ابتدای نوجوانی کمر همت برای خدمت به خانواده و جامعه ی خود بست و به کار و فعالیت شبانه روزی مشغول گردید. سرانجام روحیه ی فداکاری و خدمت به انقلاب و اسلام او را راهی خدمت مقدس سربازی نمود. پس از اعزام به خطوط مقدم جبهه و ابراز رشادت ها و فداکاری های فراوان به فیض عظیم شهادت نایل آمد و پیکر پاک و مطهرش مفقود گردید. در سال 77، پیکر این شهید بزرگوار در منطقه پیدا و در زادگاهش رهنان به خاک سپرده شد.


جلوه هایی از شهید:
اهمیت زیاد به نماز و روزه و دیگر مسائل مذهبی می داد و داشتن روحیه ی ایثار و فداکاری، شهامت و شجاعت از خصوصیات اخلاقی بارز آن بزرگوار بود.


پیام شهید:
بدانید که من برای اسلام به خدمت مقدس سربازی آمده ام و اگر به معبود خود پیوستم که چه بهتر وگرنه ان شاءالله روزی نماز جماعت را در صحن مطهر امام حسین (ع) وبه امامت رهبر و مقتدایمان امام خمینی اقامه می کنیم.
امیدوارم شما اسلحه ام را که روی زمین افتاده بردارید و راه را تا آزادی قدس  و برافراشته شدن پرچم مقدس لا اله الا الله بر کاخ مستکبران ادامه دهید. در پایان وصیت نامه ی  خود حدیث حضرت زینب (س) را می گویم که فرمود: سپاس جهانیان را که ابتدای کار ما را سعادت و پایان کار ما را شهادت قرار داد.


گلبرگ های خاطره:
خواهر شهید می گوید: موقعی که رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) می خواست پس از سال ها تبعید و دوری از وطن به ایران برگردد چون ما در خانه تلویزیون نداشتیم شهید رحیم برای دیدن ورود حضرت امام به خانه ی یکی از فامیل رفته بود و زمانی که برگشت با نقل و شیرینی به خانه آمد و از من که خواهر بزرگ او بودم پرسید که آیا امکان دارد که آرزوی بزرگم برآورده شود و موفق به زیارت حضرت امام خمینی (ره) گردم.


تصاویر شهید:

شهید رحیم ایرج پور


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی