شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید مصطفی عابدی
نام پدر: علیشهید مصطفی عابدی
تاریخ تولد: 1341
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/2/15
محل شهادت: خرمشهر


زندگینامه:
ایشان در سال 1341 در شهر رهنان دیده به جهان گشود. از همان کودکی علاقه ی عجیبی به آموختن قرآن داشت. قبل از انقلاب در پخش کردن اعلامیه ها و نوارها نقش بسزایی داشت. در راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت می کرد. بعد از انقلاب، هم درس می خواند و هم کار می کرد. بعد از شعله ور شدن جنگ تحمیلی که کشور را در کام خود فروکشید، شهید بی درنگ در خود احساس تکلیف نمود و خود را در زمره ی رزمندگان اسلام جای داد و اسلحه بر دوش وارد جبهه شد و پس از مدتی به سوی معبود بال گشود.


جلوه هایی از شهید:
از همان کودکی علاقه ی زیادی به یاد گرفتن قرآن داشت و قبل از انقلاب در پخش اعلامیه ها و نوارها نقش بسزایی داشت و در تظاهرات شرکت می نمود. شهید دارای روحیه ای بلند و همتی عالی بود که هم درس می خواند و هم برای امرار معاش خود و خانواده کار می کرد.


پیام شهید:
آخرین صحبت های شهید مربوط به عمل به دستورات قرآن و همچنین سفارش به نماز اول وقت و نیز پاسداری از حرمت خون شهیدان است.


گلبرگ های خاطره:
قبل از پیروزی انقلاب به همراه برادر شهیدم به مشهد مقدس رفته بودیم. شب ها در آن جا حکومت نظامی بود و رفت و آمد از ساعت 8 به بعد ممنوع می شد و همه می بایست تا آن ساعت در منزلشان باشند. شبی، قبل از این که حکومت نظامی شود مشغول زیارت بودیم و در یکی از صحن های حضرت، عده ای مشغول تظاهرات بودند. با پیشنهاد برادرم به اتفاق هم داخل تظاهرکنندگان شدیم و شروع به شعار دادن علیه شاه کردیم و کمی که رفتیم، جدا شدیم. ناگهان نیروهایی که لباس شخصی داشتند، مردم تظاهرکننده را گروه، گروه دستگیر کردند. در آن شب توانستیم به سلامت از معرکه در برویم.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی