شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محمود اعتصامی
نام پدر: مهدی
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: رهنان
شغل: مسگر
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 1362/12/5
محل شهادت: جنوب
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید محمود اعتصامی در سال 1345 در رهنان دیده به جهان گشود. از همان دوران نوجوانی علاقه ی فراوان به مسائل دینی و مذهبی داشت به طوری که پدر و مادر خود را ترغیب و تشویق به شرکت در مسجد و محافل مذهبی می نمود. با ثبت نام در بسیج به جبهه اعزام گردید و در تاریخ 62/12/5 به درجه ی رفیع شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
عاشق و دلباخته ی شهادت و جهاد در راه خدا بود. از نظر اخلاقی سرمشق دیگران بود و اخلاق و رفتار و کردارش زبانزد دیگران بود. گاهی فکر می کردم فرزندم را می توانم با اینکه خانه را به نام او کنم از رفتن به جبهه منصرف کنم ولی شناختم ناقص بود، تازه فهمیدم که او چه می گفت و شنونده ای نبود که سخنان او را گوش دهد.


پیام شهید:
به دستورات امام خمینی عمل کنید. به مسائل معنوی و حضور در نماز جمعه اهتمام فراوان داشته باشید و از زنان و مردان جامعه می خواهم به حدود الهی و فرامین اسلام و قرآن عمل نمایند.
باید ذکر کنم که ایشان با سن کمی که داشت چهار بار به جبهه رفته بود با این حال خود را مدیون جنگ و جهاد می دانست و می گفت: پدر جان یک چیز از شما می خواهم، شما در حقم دعا کنید که به آرزویم برسم.


گلبرگ های خاطره:
اولین باری که می خواست به جبهه برود با وجود سن کمی که داشت از رفتن او ممانعت کردند، در نهایت ایشان خود را در زیر صندلی اتوبوسی که عازم جبهه بود مخفی نمود و به این ترتیب به جبهه رفت و به آرزوی خود رسید.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی