شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید رحیم ترکان
نام پدر: مصطفیشهید رحیم ترکان
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج خمینی شهر
تاریخ شهادت: 62/12/12
محل شهادت: جزیره ی مجنون
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید رحیم ترکان در سال 1345 در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. پس از گذراندن دوران ابتدایی و راهنمایی به سال 1362 که در دبیرستان مشغول تحصیل و کسب فضیلت علم بود به فرمان خمینی کبیر عازم جبهه شد. 3 بار مرخصی آمد و مدت 9 ماه در جبهه بود تا اینکه در تاریخ 62/12/12 در عملیات جزیره ی مجنون مفقودالاثر گردید. پیکر مطهرش در سال 76 پیدا و در گلزار شهدای رهنان دفن گردید.


جلوه هایی از شهید:
همیشه چهره ای خندان و شاد داشت و شوخ طبع و خوش اخلاق و خوش برخورد بود و در خواندن سرودهای انقلابی و مداحی اهل بیت تسلط کامل داشت.


پیام شهید:
مردان و مومنان بزر گ خدا کسانی هستند که به عهد و وفا پیمان بستند و حتی به بهترین درجه یعنی شهادت رسیدند و اینجانب سوگند یاد می کنم که سعادت خویش را نمی یابم مگر در پیمودن خط خونین اباعبدالله الحسین (ع) که راه تمامی شهدای انقلاب اسلامی است.
پدر و مادر عزیزم، بدانید و مطمئن باشید که من امروز در راهی جاودانه گام نهادم که انتهای آن حضرت بقیة الله الاعظم قرار دارند.
در مورد زندگی در این جهان شهید چنین می فرماید: انسان باید از این دنیا و زندگی پر رنج و مشقت آن که موجب می شود انسان غرق در گناه بشود رهایی پیدا کند و راه جهاد در راه خدا را در پیش گیرد. ولیکن جهاد در راه خدا باید حسین گونه باشد. مردم شهید پرور، تقوا را فراموش نکنید و تقوا پیشه کنید، پیرو خط ولایت فقیه باشید و هر کاری می کنید فقط برای رضای خدا باشد، اخلاص در عمل پیشه کنید. ان شاءالله خداوند ما را در زمره ی شهدای صحرای کربلا قرار دهد و ما را با حسین بن علی (ع) محشور گرداند. در پایان از همه ی آشنایان و دوستان و همکلاسی ها حلالیت می طلبم.


گلبرگ های خاطره:
به صله ی رحم خیلی اهمیت می داد و به دیدار خویشان می رفت و همیشه از حال و احوال خویشاوندان اطلاع کامل داشت و در راه دفاع از اسلام، رهبری و ولایت فقیه صحبت های فراوانی می کرد.


تصاویر شهید:

شهید رحیم ترکان


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

  • الهام رفیعی
  • شهادتش مبارک باشه انشاالله که بتونیم راه شهدا ادامه بدیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی