شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محسن ترکان
نام پدر: مصطفیشهید محسن ترکان
تاریخ تولد: 1347
محل تولد: رهنان
شغل: ریخته گری
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/10/4
محل شهادت: ام الرصاص
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
در 15 شهریورماه سال 1347 در یک خانواده ی مذهبی به دنیا آمد. محسن دوران کودکی اش را که با بیماری های زیادی همراه بود در زیر چتر محبت پدر و مادر گذراند. در کودکی در خط خدا و قرآن بود و با وجود سن کم همیشه دنباله رو مسائل مذهبی بود و می گفت هرچه اطلاعات مذهبی دارم از پدرم دارم. همیشه همراه پدرش در هیأت های مذهبی و جلسات روضه خوانی و جلسات قرآنی شرکت می کرد. بسیار از دست پدر و مادرش راضی بود. از سال 61 که به جبهه اعزام شد ابتدا در لشکر نجف اشرف به مدت 6 ماه به سر برد و بعد از یک سری فعالیت به لشکر امام حسین (ع) رفت و بیشتر فعالیتش در لشکر امام حسین (ع) بود. به نماز اول وقت اهمیت فراوانی می داد و همیشه نمازش را اول وقت می خواند. از همرزمانش می خواست اگر شب خواب ماند برای نماز شب او را بیدار کنند. وی سرانجام در عملیات کربلای 4 به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد و پیکر پاک و مطهرش بعد از 10 سال که مفقود بود، در سال 75 پیدا و در زادگاهش به خاک سپرده شد.


جلوه هایی از شهید:
نماز خواندن در اول وقت، نماز شب خواندن، اخلاص و فداکاری، شجاعت و شهامت، احترام به پدر و مادر، خوشرفتاری و خوش اخلاقی از خصوصیات بارز آن شهید بزرگوار بود.


پیام شهید:
از شما می خواهم که راه مرا و تمامی شهیدان اسلام را ادامه دهید و نگذارید که خون شهدا پایمال شود. ای امت قهرمان، به هوش باشید که هنوز دست جنایتکار آمریکا در حال توطئه است و آگاه باشید که هنوز کسانی هستند که با نام اسلام ضربه بر پیکر اسلام  می زنند و می خواهند اسلام را به انحراف بکشانند. آیا می دانید فرزندان یتیم شهدا منتظر جواب خون پدرانشان هستند؟ آیا می دانید هنوز آه فرزندان یتیم شهدا دل و جان جامعه را می لرزاند؟ پس چرا جواب خون شهدا را نمی دهید؟


گلبرگ های خاطره:
یک شب قبل از عملیات کربلای 4 پس از راز و نیاز فراوان، نماز شبش را خوانده و به خواب می رود. همان شب خواب شهادت می بیند و به دوستانش می گوید که فردا شهید می شوم. سرانجام همان گونه که گفته بود در عملیات کربلای 4 در جزیره ی ام الرصاص به آرزوی دیرینه ی خود رسید و شربت شهادت را نوشید.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

  • مصطفی.صادیی
  • او.یکی.از.دلاوران.کردان.ابولفضل.بود.یادش.بخیر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی