شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محمدقاسم اراوند
نام پدر: حسینشهید محمدقاسم اراوند
تاریخ تولد: 1346
محل تولد: کربلا
شغل: ریخته گر
یگان اعزام کننده: سپاه
تاریخ شهادت: 65/10/4
محل شهادت: ام الرصاص
زیارتگاه: مفقود الاثر


زندگینامه:
ایشان در تاریخ 46/1/27 در خانواده ای متوسط و مذهبی به دنیا آمد. محل تولد ایشان کربلا بود. در 6 سالگی به ایران آمده و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در رهنان گذراند. سپس ترک تحصیل کرده و به شغل آزاد پرداخت. در سنین کودکی در پایگاه های بسیج به فعالیت پرداخته و در امور فرهنگی و نظامی (گشت زنی های شبانه) فعالیت داشت. در سن 15 سالگی برای اولین بار پس از طی دوره ی نظامی به جبهه اعزام شد و در عملیات رمضان شرکت نمود. از آن پس تا موقع شهادت به طور متناوب در جبهه های غرب و جنوب شرکت داشت و در عملیات های مختلفی از جمله رمضان، خیبر و کربلای 3 و 4 شرکت داشت.


جلوه هایی از شهید:
از خصوصیات اخلاقی ایشان علاقه به حضرت امام و پاسداری از انقلاب و مبارزه با فساد اخلاقی و اجتماعی بود. ایشان به فرایض مذهبی معتقد و بر انجام مستحبات مصر بود. به جبهه و محیط جبهه ها علاقه ی فراوانی داشت. به هیچ وجه از شجاعت های خود در جبهه های جنگ تعریف نمی کرد و نقل شجاعت ایشان از زبان دوستان و همرزمانش شنیده می شد.


پیام شهید:
بر یاری امام و پاسداری از انقلاب تأکید داشت. بر شرکت در نماز جمعه و پر کردن مساجد اصرار داشت. پشتیبانی از روحانیت و مبارزه با استکبار جهانی را سرلوحه ی کارها و مرگ در راه خدا را شهادت و رسیدن به سعادت ابدی می دانست.


گلبرگ های خاطره:
ایشان پس از ترک تحصیل به کار پرداخت، هیچ فرصتی را از دست نمی داد. در فرصت های آزاد در تیم های فوتبال رهنان و بسیج مساجد فعالیت داشت. در پایگاه های مسجد نور و طالقانی (شهید بهشتی) شرکت داشت. ایشان در مدت پنج سال که به طور متناوب در جبهه های غرب و جنوب شرکت کرد هیچ گاه زخمی نشد، با آنکه رشادت های فراوانی از خود نشان می داد و آر.پی.جی زن و پیک گردان بود. بچه های همرزم او به شوخی می گفتند: اگر این جنگ 20 سال هم طول بکشد قاسم خراش بر نخواهد داشت. به دلیل اخلاق خوش او در جبهه ها همرزمانش علاقه ی شدیدی به او داشتند و حتی در شهر های مختلف که با همرزمانش روبرو می شدیم از او به خوبی یاد کرده و جنگیدن او را ستایش می کردند.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

روحت شاد بزرگمرد عمو جان همیشه به یادتم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی