شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید مرتضی رحمانی
نام پدر: احمدشهید مرتضی رحمانی
تاریخ تولد: 1343
محل تولد: رهنان
شغل: فلزکار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 63/12/21
محل شهادت: جنوب – عملیات بدر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید در سال 1343 در یکی از خانواده های رهنان پا به عرصه ی وجود گذاشت. تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی را در رهنان به پایان برد. همیشه با بسیج و گروه مقاومت در ارتباط بود و بعد از چندین نوبت که به جبهه اعزام شد سرانجام در اعزام آخر که شش ماه طول کشید در عملیات بدر مفقودالاثر گردید. جسم پاک شهید را بعد از 11 سال و در سال 74 برادران گروه تفحص سپاه کشف نمودند و پس از تشییع در گلزار شهدای رهنان به خاک سپرده شد.


جلوه هایی از شهید:
هنوز به سن تکلیف نرسیده بود که نماز و عبادات را بر خود واجب دانست. در خانواده خوش برخورد و نمونه ترین فرد خانواده بود. یار و یاور محرومان بود. همه ی خانواده و فامیل و همسایه ها از او راضی بودند. عاشق جبهه و جنگ بود.


پیام شهید:
سلام بر حسین (ع) که واقعاً چگونه زیستن را به آموخت، او که تن به ذلت ندادن و شهادت در راه خدا را به ما آموخت. ای خفتگان بپا خیزید و آگاه شوید که این زمان دیگر زمان خفتن نیست، آنان که با دیده ی کراهت به مرگ می نگرند و زندگانی جاوید را در این دنیا می دانند، اگر با چشم دل بنگرند خواهند دید که زندگانی جاوید و حیات اخروی در سرای دیگر است. از خدا بترسید. از روز قیامت بترسید. ببینید آیا طاقت آتش جهنم را دارید یا نه؟ پس وای به حالمان اگر به خودمان نیاییم و بیدار نشویم. بر هوای نفس خود غلبه کنید و مواظب باشید شیطان فریبتان ندهد. ملت غیور، من نه خود را لایق نوشتن می دانم و نه دادن پیامی و وصیت من همان وصیت شهداست. اما آنچه می گویم من باب تذکر است همان طور که قرآن می فرماید: «ان ذکری تنفع المومنین – به راستی که تذکر برای مومنین سودمند است.»


گلبرگ های خاطره:
از زبان پدر شهید: زمانی که در مدسه ی راهنمایی مشغول درس و تحصیل بود بعد از مدتی مدیر مدرسه ما را خواسته و گفت پسر شما کمتر به کلاس می آید ولی نمرات ایشان بالاست. بعد از تحقیق فهمیدیم که به بسیج می رفته و آموزش نظامی دیده است.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی