شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید عباس حسینی
نام پدر: سید رضاشهید سید عباس حسینی
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/10/4
محل شهادت: ام الرصاص
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید سید عباس حسینی در 6 شهریورماه 1345 در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. پس از طی دوران کودکی، تحصیلات خود را تا پایان دوره ی راهنمایی در مدارس رهنان گذراند. او در ضمن تحصیل به خانواده ی خویش در کار کشاورزی کمک می کرد. با توجه به موقعیت زمان و رویدادهای جنگ سنگر علم را ترک و به قصد پاسداری از اسلام به سنگر جهاد شتافت. او معتقد بود که جنگ مهمترین مسئله برای ما و یک تکلیف الهی است. شهید در سال 1361 توسط سپاه خیمنی شهر به لشکر نجف اشرف اعزام شد و خدمت به دین و مملکت را از همان جا آغاز کرد. بعد از 3 ماه به لشکر امام حسین (ع) رفت و 2 سال سربازی خود را در آنجا گذراند. پس از پایان سربازی به عضویت نیروی مقاومت بسیج درآمد و افتخارش این بود که تا جنگ هست یک بسیجی باقی بماند. شهید سید عباس در طی دوران حضور در جبهه های جنگ در چندین عملیات شرکت کرد و فرماندهی دسته را به عهده داشت و در عملیات والفجر 8 از ناحیه ی صورت و پا زخمی شد و پس از بهبود و بازگشت به جبهه در منطقه ی دریاچه ی نمک از ناحیه ی سر مجروح شد. ولی این جراحات او را از رفتن به جبهه بازنداشت و همچنان در راه وصال معبود واقعی گام بر می داشت تا سرانجام در عملیات کربلای 4 به دیدار حق نایل آمد.


جلوه هایی از شهید:
شهید از نظر اخلاقی همیشه سعی می کرد به بیچارگان کمک کند. او حضور در نماز جمعه و دعای کمیل و دعای توسل را فراموش نمی کرد. توجه خاصی به مسائل مذهبی داشت و به علت عشق وافر به اسلام اکثر اوقات فراغت خود را در راه فراگرفتن مسائل اسلامی صرف می نمود.


پیام شهید:
شما اگر در جوانی دست از خوش گذرانی ها برداشتید و دنبال هوی و هوس دنیا نرفتید همت کرده اید، اگر پیر شوید دیگر فایده ای ندارد. مواظب باشید که حال و هوای دنیا شما را فریب ندهد و به فرموده ی حضرت علی (ع) دنیا جای ماندن نیست، جای گذر است و به عقب هم بر نمی گردد.


گلبرگ های خاطره:
او در دل شب به تنهایی زیر نور چراغ کوچک می نشست و نهج البلاغه می خواند و اشک می ریخت و بر سجاده به صحبت با معبود می نشست.


تصاویر شهید:

شهید سید عباس حسینی

شهید سید عباس حسینی

شهید سید عباس حسینی

شهید سید عباس حسینی

شهید سید عباس حسینی

شهید سید عباس حسینی

شهید سید عباس حسینی

شهید سید عباس حسینی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

به منهم سری بزنین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی