شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید احمد حیدری
نام پدر: کریمشهید احمد حیدری
محل تولد: رهنان
شغل: ریخته گر
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/3/1
محل شهادت: خرمشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید احمد حیدری در سال 1341 در شهر رهنان متولد شد. با شروع انقلاب در تظاهرات شرکت می کرد. در حین انقلاب شغل ریخته گری داشت. در سال 1360 در پادگان بندر لنگه دوره ی تعلیمات نظامی را گذراند و بعد از سه ماه به کرمان اعزام شد. بعد از طی دوره ی آموزشی به جبهه اعزام گردید و در عملیات خرمشهر شرکت نمود و سرانجام در خرداد ماه سال 1361 به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد.


جلوه هایی از شهید:
شهید فردی خونگرم و طرفدار محیط های شلوغ و اجتماعی بود. خنده رویی و چالاکی او در همه ی امور معروف بود و از لحاظ اقتصادی دارای وضع معیشتی متوسط بود.


پیام شهید:
سلام. سلامی به گرمی خورشید و سلامی به گرمی خونین شهر. حضور محترم خانواده ی عزیزم سلام عرض می کنم. با درود فراوان به رهبر کبیر و بنیان گذار انقلاب اسلامی و ملت شهید پرور ایران. مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی که مرگ برای این دو ابرقدرت حتمی است. مادر عزیزم می دانم که چقدر منتظر من هستی ولی من باید بگویم که " الا بذکرالله تطمئن القلوب " یعنی با یاد خدا قلب ها آرام گیرد. دعایی که می توانم بکنم این است که خداوند را قسم می دهم که ان شاء الله این جنگ پایان گیرد و به نفع اسلام تمام شود. آمین یا رب العالمین. و خدا را قسم می دهم که ملت ایران چنان پاسدارهایی که اماممان می خواهد پرورش دهد و پاسداری ما را مورد قبول اماممان قرار دهد.


ما دل ز غمت شکسته داریم ای دوست         از غیر تو دیده بسته داریم ای دوست
گفتی که به دل شکسـتگان نزدیکیـم           ما نیز دل شکسته داریم ای دوست


گلبرگ های خاطره:
روزی شهید احمد حیدری نزد مادر خود آمد و گفت: مادر شناسنامه ی مرا ببین، باید امضا دهی که من جبهه بروم و باید این امضا از روی لطف و کرم الهی باشد. مادر نیز با توجه به ارادتی که داشت از روی رضایت امضا داد تا فرزندش به جبهه برود.
مادر نسبت به خانواده ی شهدا بسیار ارادت داشت و وقتی می فهمید پسر کسی به درجه ی رفیع شهادت رسیده، از خدا می خواست که به این خانواده صبر بدهد ولی در مقابل آرزو می کرد که ای کاش فرزند من هم شهید شود و سرانجام هم به آرزویش رسید. از مادر و پدرش نقل شده که او به نماز بسیار اهمیت می داد. او کسی بود که در زندگی بسیار خوش رفتار بود. هیچ گاه از یاد خدا غافل نمی شد. هر کاری که می کرد با یاد خدا شروع می کرد و او فردی خوش اخلاق بود. وقتی به بچه ها می رسید همان رفتاری را می کرد که بچه با بچه می کرد و وقتی به بزرگترها می رسید رفتاری مؤدبانه و محترمانه داشت.


تصاویر شهید:

شهید احمد حیدری

شهید احمد حیدری

شهید احمد حیدری


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی