شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید رسول انصاری
نام پدر: علیشهید رسول انصاری
تاریخ تولد: 1348
محل تولد: رهنان
شغل: مکانیک – سرباز
یگان اعزام کننده: سپاه
تاریخ شهادت: 66/4/4
محل شهادت: ماوت عراق
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید در بدو تولد با دست و پای فلج مانند به دنیا آمد ولی با توجهات مادر و عنایات خداوندی و اینکه روزی باید این دست و پا مدافع اسلام باشد پس از چهارماه پیگیری و مداوا شفای الهی یافت. پس از طی دوران کودکی به مدرسه رفت و تا دوره ی راهنمایی درس خواند و سپس به نجاری مشغول شد. در همین ایام به رغم کمی سن و کوچکی جثه در تظاهرات علیه رژیم ستم شاهی شرکت می کرد.سپس به جبهه رفت. در سال 65 در گردان امام رضا (ع) فعالیت می کرد و سپس به سر کار خود بازگشت و در سال 66 در جبهه های جنگ در غرب و جنوب کشور در گردان یا مهدی (عج) از لشکر مقدس امام حسین (ع) حضور یافت و در تیرماه سال 66 در منطقه ی ماوت عراق طی حمله به دشمن در عملیات نصر 4 به فیض عظیم شهادت رسید. وی زمانی که به شغل نجاری مشغول بود وزنه ی سنگینی روی شست پای او افتاد و تقریباً شست پا را جدا کرد و طی درمان های طولانی رو به بهبود نهاد ولی اثر این وزنه روی پایش ماند. هنگام شهادت که کاملاً سوخته بود و در تشخیص هویت او دچار مشکل شدیم مادر شهید با دیدن پایش متوجه شده که ایشان فرزندش است.


جلوه هایی از شهید:
شهید از نظر اخلاقی عالی و در برخورد با مردم رفتاری قابل تحسین داشت و دوستانش این رفتار او را همواره می ستودند. شهید علاقه ی زیادی به اجتماعات و جلسات مذهبی داشت و در نماز جمعه و جماعت به طور مستمر شرکت می کرد. با والدین و خویشان هم بر اساس حسن خلق و احترام متقابل رفتار می نمود. برای روحانیت محل احترام خاصی قایل بود و آنان را ادامه دهندگان راه انبیا می دانست.


پیام شهید:
به شما توصیه می کنم که فرزندان خوبی تربیت کند. و شما ای امت شهید پرور نماز جمعه و نماز جماعت را فراموش نکنید. ای امت مسلمان که حامل خون شهدا هستید، ای کسانی که تمام هستی خود را فدای اسلام می کنید، شما را به تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات وصیت می کنم. حق الناس را بپردازید.


گلبرگ های خاطره:
مادر شهید: رسول خیلی مودب و با محبت بود. به اسلام علاقه داشت و قرآن را دوست داشت. در آخرین اعزام ایشان به جبهه، مادر شهید در بدرقه ی او مسافت زیادی را طی کرد و شهید گرامی با روی خوش به مادرش گفت: زحمت نکشید، من دیگر نمی آیم و به پسرعمویش گفت که این اعزام آخر من است و من شهید می شوم.


تصاویر شهید:

شهید رسول انصاری


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی