شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید احمدرضا باباصفری
نام پدر: علیشهید احمدرضا باباصفری
تاریخ تولد: 1347
محل تولد: اصفهان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/10/4
محل شهادت: ام الرصاص
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
در تاریخ 47/5/4 در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را تا اواخر دبیرستان ادامه داد و طبق گفته ی امام مبنی بر شرکت در جبهه به بسیج منطقه رفت و آموزش نظامی لازم را دید و در تیرماه 1365 در سن 19 سالگی به جبهه اعزام شد. او در عملیات کربلای 4 شرکت نمود. احمدرضا تلاوت قرآن مجید را برای خود لازم شمرده و خود را از قرآن جدا نمی دید و همیشه با وضو بود. شهید با خدایش پیمان بسته بود که تا پایان راه را ادامه دهد و بر پیمان خویش استوار ماند و سرانجام در تاریخ 65/10/4 در عملیات کربلای 4 جام شهادت را نوشید.


جلوه هایی از شهید:
شهید با احترام و خوش رویی با دیگران برخورد می کرد. اوقات فراغت را به خواندن کتاب های دینی می گذراند و به صله ی رحم می پرداخت. او روحیه ای بشاش داشت و هیچ موقع احساس ضعف و ناامیدی نمی کرد. او غالب اوقات به کمک پدرش می رفت.


پیام شهید:
شهید می گوید اگر می خواهید بعد از شهادتم برای من گریه کنید به خاطر امام حسین (ع) که در روز عاشورا حماسه ها آفریدند و جنگیدند و شهید شدند گریه کنید، زیرا جنگ ها را آنان کردند و ما هم از آنان درس چگونه جنگیدن، شهادت، شهامت و شجاعت را آموختیم.


گلبرگ های خاطره:
احمدرضا شبی خواب شهید مرتضی شریفی (دایی شهید) را می بیند که با دوچرخه می رود. گفت: دایی جان بیا کجا می روی. گفت: احمدجان آن جا که می روم خیلی خیلی خوب است تو هم زود بیا، زود بیا.


در ایام عزاداری شهادت شهید علیرضا باباصفری (پسرعموی احمدرضا)، احمدرضا خواب می بیند که علیرضا آمده و به احمدرضا می گوید: اینجایی که من هستم بسیار خوب است تو هم بیا.


برای آخرین باری که به مرخصی آمده بود 10 روز مرخصی داشت ولی دو روز بیشتر نماند. مادرش گفت که تو حالا چند روز دیگر وقت داری بمان. احمدرضا گفت: مادرجان من اینجا خواب ندارم. اینجا هستم ولی روح و دلم در جبهه است. احمدرضا همان روز رفت و دیگر برنگشت.


تصاویر شهید:

شهید احمدرضا باباصفری


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی