شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید جعفر اعتصامی
نام پدر: سید رضاشهید سید جعفر اعتصامی

تاریخ تولد: 1341
محل تولد: رهنان
شغل: پاسدار رسمی
یگان اعزام کننده: سپاه
تاریخ شهادت: 61/11/19
محل شهادت: جنوب
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
سید جعفر اعتصامی در سال 1341 در شهر رهنان دیده به جهان گشود. شهید دوران کودکی را پشت سر گذاشت تا اینکه به سن هفت سالگی رسید و راهی مدرسه شد. در این سن خیلی علاقه به یاد گرفتن قرآن و احکام دینی داشت و شب ها در جلسات قرآن شرکت می نمود، در ضمن به پدر خود در کار دامداری و کشاورزی کمک می کرد. بعد از اتمام دوره ی ابتدایی ترک تحصیل نمود و از آن پس به شغل های متعددی از جمله رفتن به بازار، شیرینی پزی و موزاییک سازی مشغول شد. سپس حدود پنج سال به شغل سرویس سازی پرداخت. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در آن ارگان مقدس خدمت نمود. از آنجایی که به حضرت امام علاقه داشت چند ماهی را به جماران رفت و از رهبر و معمار انقلاب حفاظت نمود. بعد از پایان مأموریتش به جبهه های جنگ شتافت و بالاخره در منطقه ی عملیاتی والفجر مقدماتی مفقود الجسد شد و بعد از چند سال جسد مطهرش را یافتند.


جلوه هایی از شهید:
شهید سید جعفر از همان سن کودکی اخلاق پسندیده ای داشت و در مدرسه و تظاهرات به ارشاد مردم و تفهیم مفاهیم اسلامی می پرداخت و به گونه ای بود که مردم او را فردی دوست داشتنی می دانستند. همیشه پایبند به واجبات و ترک محرمات بود و در خواندن نماز اول وقت اصرار فراوانی داشت.


پیام شهید:
دشمنان زیادی از هر طرف و هر طبقه پیرامون شما جمع شده اند و نقشه های زیادی برای شما مسلمانان می کشند، آمریکایی های جنایتکار برای شما خواب های عمیق دیده اند، شما مسلمانان باید در زیر سایه ی وحدت کلمه و همبستگی، اسلام را پیش ببرید. ای مسلمانان! اگر بخواهید در جهاد اصغر که مبارزه با دشمن است شرکت کنید باید اول با هوای نفس مبارزه کنید که همان جهاد اکبر است تا بتوانید در جبهه ی حق پیروز شوید.


گلبرگ های خاطره:
مادر شهید می گوید در آخرین دفعه ای که می خواست به جبهه برود به من گفت: اگر این دفعه رفتم و بر نگشتم و شهید شدم گریه نکنید چون اسلام و قرآن ارزشش بیشتر از اینهاست.


تصاویر شهید:

شهید سید جعفر اعتصامی

شهید سید جعفر اعتصامی

شهید سید جعفر اعتصامی

شهید سید جعفر اعتصامی

شهید سید جعفر اعتصامی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی