شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید مصطفی حسینی
نام پدر: سید رسولشهید سید مصطفی حسینی
تاریخ تولد: 1349
محل تولد: رهنان
شغل: فلزکار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/10/4
محل شهادت: منطقه ی عملیاتی کربلای 4
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
زندگی تحصیلی شهید از دوره ی ابتدایی شروع و تا دوره ی راهنمایی ادامه داشت. او در حین تحصیل در کار کشاورزی به پدرش کمک می کرد و سپس درس را رها و در شغل فلزکاری مشغول کار شد، روزها کار می کرد و شب ها در جلسات مذهبی از جمله قرائت قرآن شرکت می کرد و در مدت کمی خواندن قرآن را به طور کامل فرا گرفت. وقتی انقلاب شروع شد همگام با مردم فعالیت می کرد. وقتی امام رحمة الله علیه می خواست از پاریس به ایران بیاید به تهران رفت و تا آمدن امام آنجا بود. او عاشق امام بود. با شروع جنگ تحمیلی برای اعزام به جبهه ها به سپاه مراجعه کرد. می گفتند: تو کوچکی. اما مأیوس نشد و سرانجام عازم جبهه شد. ایشان در عملیات های شکست حصر آبادان، فتح المبین، بیت المقدس، محرم، والفجر مقدماتی، والفجر 2 و کربلای 4 شرکت داشت و سرانجام در عملیات کربلای 4 به لقای محبوب خویش بار یافت و شربت گوارای شهادت را نوشید و پس از مدت ها پیکر مبارک ایشان را از جبهه ها به شهر رهنان آوردند.


جلوه هایی از شهید:
ایشان همیشه برای پدر و مادر خویش احترام خاصی قایل بود. اخلاص از بارزترین خصوصیات اخلاقی ایشان بود. در کارها و فعالیت های خود اخلاق حسنه داشت. شهادت بزرگترین آرزوی ایشان بود و خشوع، فروتنی، شجاعت را می توان از خصوصیات ایشان دانست. به مجالس و جلسات معنوی بسیار اهمیت می داد و مخصوصاً برای نماز اهمیت خاصی قایل بود.


پیام شهید:
دیگر نتوانستم این همه خون های پاک ریخته شده ی برادران را تحمل کنم و خود بدون حرکت بر جای بنشینم. پس وظیفه ی خود دانستم که به جبهه ی حق علیه باطل اعزام گردم.
خداوند شاهد است که من هدفی جز اسلام و قرآن نداشتم و این تصمیم را گرفته ام که تا زنده هستم به ندای حسین زمان، لبیک بگویم و تا آخرین قطره ی خونم از هدفم دست نشویم و تا شاید خداوند از روی رحمت بیکران خود گناهان گذشته ی مرا عفو کند.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی