شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محمود رجبی
نام پدر: رجبعلیشهید محمود رجبی
تاریخ تولد: 1343
محل تولد: رهنان
شغل: کارگر – سرباز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/12/14
محل شهادت: حاج عمران
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
او جوانی بسیار ساده و سر به زیر بود. همیشه در زیر لب اشعار رشادت ها و دلاوری های علی (ع) را می خواند. به کتاب های دینی و اسلامی علاقه ی زیادی داشت. در اول هر کاری  بسم الله می گفت. اگر برای یکی از دوستان یا خویشاوندان نزدیکش ناراحتی پیش می آمد او هم از ناراحتی آن ها دلگیر می شد و می کوشید که به نوعی در رفع آن گرفتاری ها به آن ها کمک کند. در سلام کردن از همه پیشی می گرفت. به همه، چه کوچک و چه بزرگ احترام می گذاشت.


جلوه هایی از شهید:
شهید محمود رجبی دارای اخلاقی خوش بود. با همه رئوف و مهربان بود. نماز او هیچ گاه ترک نمی شد. امانتدار و رازدار بود. هنگامی که کسی قرآن می خواند جذب آن می شد و اگر بچه ها قرآن می خواندند آن ها را تشویق می کرد. با صدای بلند با پدر و مادرش صحبت نمی کرد و از همه مهمتر از جان گذشته و فداکار بود.


پیام شهید:
او به خواهران و زنان مسلمان حجاب اسلامی را توصیه می کرد و به جوانان همیشه می گفت که درس بخوانید زیرا دشمن از درس خواندن جوانان ایرانی و مسلمان هراس دارد. به پدر و مادر خود سفارش می کرد که در برابر سختی ها و مشکلات و پیشامدهای الهی صبور و بردبار باشید که خداوند انسان های بردبار و شکیبا را دوست می دارد. او می گفت من برای خدا و حفظ دین اسلام و دفاع از کشورم به جنگ با دشمن می روم. در آنچه که خدا می خواهد صبور باشید.


گلبرگ های خاطره:
وقتی از سربازی به مرخصی می امد 2 تا 4 روز اینجا بود. از صبح تا شب در خانه ی ایشان هیجان و غوغای عجیبی بود. همه ی دوستان و اقوام به دیدنش می آمدند. در روزهای تاسوعا و عاشورای امام حسین (ع) او در صف اول عزاداران بود و پرچم بزرگ یا ابوالفضل (ع) را در دست داشت و برای سالار شهیدان گریه می کرد.

تصاویر شهید:

شهید محمود رجبی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی