شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید محسن حسینی
نام پدر: سید حسنشهید سید محسن حسینی
تاریخ تولد: 1349
محل تولد: رهنان
شغل: دانش آموز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/12/7
محل شهادت: شلمچه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید سید محسن حسینی در سال 1349 در یک خانواده ی مذهبی در شهر رهنان چشم به جهان گشود و پس از گذشت دو سال پدر بزرگوار خود را از دست داد. وی که تنها فرزند ذکور خانواده بود تحت سرپرستی مادر فداکار و پدربزرگ صبور خود که سه فزند خویش را نثار اسلام نموده بود تربیت یافت و پس از سپری کردن دوران ابتدایی و راهنمایی به دبیرستان ادب اصفهان راه یافت و کلاس سوم را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت. در این زمان به دلیل احساس مسئولیت و انجام تکلیف الهی درس را کنار گذاشت  به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد. وی پس از شرکت در عملیات های متعدد از جمله کربلای 4 و 5 سرانجام در تاریخ 65/12/7 بر اثر ترکش از ناحیه ی سر و صورت به دیدار معبود شتافت.


جلوه هایی از شهید:
از خصوصیات بارز شهید ذکاوت و تیزهوشی در امور درسی، فرهنگی و سیاسی بود خصوصاً اینکه ایشان با وجود مشکلات توانسته بود در میان همکلاسان خود به عنوان فردی موفق معرفی گردد. از دیگر خصوصیات شهید حسینی صبر و متانت و سکوت همراه با تفکر بود که همواره در برخوردهای روزانه در وی مشاهده می شد.


پیام شهید:
مردم، امام را رها نکنید که هرگاه امام را رها کنید و سر از خود حرکت کنید آن روز، روز عزای مسلمین و جشن کفار است.
پیام شهید به دانش آموزان: این مرز و بوم چنین بوده است اما تو ای دانش آموز، سعی کن وظیفه ات که همان درس خواندن و بالا بردن سطح فرهنگی جامعه است را فراموش نکنی و نگذاری که ما از لحاظ فرهنگی به کشورهای دیگر وابسته باشیم.
شهید حسینی همواره توجه خاصی به امور آموزشی و فرهنگی جامعه و افراد خانواده ی خود داشت و به همین دلیل در وصیت نامه ی خود قید می نماید که با رضایت مادرش بخشی از اموالش به آموزش و پرورش اختصاص یابد.


گلبرگ های خاطره:
جالبترین خاطره ی به یادماندنی این شهید چگونگی رفتن وی به اردوی آموزشی و جبهه های حق علیه باطل است.
ایشان به علت آنکه اولاً سرپرست مادر خود بود و تنها فرزند پسر خانواده و ثانیاً به علت آن که سه دایی خود را که در واقع برادر بزرگ او بودند در جنگ از دست داده بود با ممانعت و سرسختی خانواده برای اعزام مواجه بود اما بالاخره توانست با صحبت و اصرار فراوان پدربزرگ خود و مادر فداکارش را راضی کند به شکلی که خود آن ها شهید بزرگوار را با قرآن بدرقه نمایند و به قول مادر مهربانش هیچ گاه او را خوشحال تر از این موقع ندیده بودم.


یادش گرامی وراهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی