شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید رمضانعلی سلطانی

نام پدر: عبداللهشهید رمضانعلی سلطانی

تاریخ تولد: 1346

محل تولد: رهنان

شغل: کارگر – سرباز

یگان اعزام کننده: سپاه

تاریخ شهادت: 65/11/18

محل شهادت: شلمچه

زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان

زندگینامه:

شهید رمضانعلی سلطانی در سال 1346 در شهر رهنان اصفهان در خانواده ای مذهبی پا به عرصه ی وجود گذاشت. دوران کودکی را در محیط ساده و بی آلایش خانواده گذراند. دوران تحصیل را تا پنجم ابتدایی در زادگاه خودش رهنان پشت سرگذاشت، سپس برای امرار معاش و کمک به خانواده مشغول به کار شد. در این مدت فعالیت های سیاسی را در رابطه با انقلابیون و انقلاب پی گیری کرد تا اینکه رژیم بعثی عراق جنگ را بر کشور اسلامی تحمیل کرد. در این زمان بود که شهید سلطانی با قلبی عاشق راهی جبهه ها شد و در عملیات های متعددی از قبیل عملیات رمضان، کربلای 4 و 5 شرکت کرد. بارها با بدنی مجروح به پشت جبهه برگشت و در آخرین باری که به جبهه رفت در عملیات کربلای 5 در منطقه ی شلمچه به آرزوی دیرین خود که شهادت بود نایل آمد.

جلوه هایی از شهید:

از خصوصیات اخلاقی شهید اینکه سعی می کرد نماز شبش ترک نشود، با قرآن انس داشت و دعا می خواند. همیشه در فکر محرومان و شهیدان بود و با اخلاقی خوش و پسندیده با افراد برخورد می کرد. همیشه نماز جمعه می رفت و بسیار متواضع بود.

پیام شهید:

به فرایض دینی اهمیت بدهید و نماز شب را ترک نکنید. در راهپیمایی ها و تظاهراتی که برای حفظ اسلام و انقلاب برپا می شود شرکت کنید و سعی کنید تمام کارهایتان برای رضای خدا و اسلام باشد، شهدا را فراموش نکنید و ادامه دهنده ی راه آن ها و پشتیبان رهبری باشید.

گلبرگ های خاطره:

به حق الناس توجه داشت. در جبهه بسیار به مسئله ی اسراف تأکید داشت. سفارش می کرد حتی در شلیک کردن ها دقت کنید و بیخود تیری را حرام نکنید حتی اگر یک تیر باشد.

تصاویر شهید:

شهید رمضانعلی سلطانی

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی