شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید رسول (حسن) صفری
نام پدر: کاظمشهید رسول (حسن) صفری
تاریخ تولد: 1347
محل تولد: رهنان
شغل: ریخته گر
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/10/25
محل شهادت: شلمچه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید رسول (حسن) صفری در سال 1347 شمسی در شهر رهنان متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه ی امیراتابک به پایان رساند. در سال اول راهنمایی تحصیل را رها کرده و به شغل آزاد پرداخت. در دوران جنگ شور و شوق زیادی برای رفتن به جبهه داشت، ولی به علت سن کم نمی گذاشتند به جبهه اعزام گردد تا اینکه بالاخره در اول آذرماه 65 همراه کاروان سپاه محمد رسول الله به جبهه اعزام شد و پس از حدود 45 روز شربت شهادت نوشید.


جلوه هایی از شهید:
او جوانی فروتن و متواضع و فعال بود و با طبقات محروم جامعه اظهار همدردی می کرد. او بیشتر فکر می کرد و کمتر حرف می زد و با مردم صمیمی و خوش برخورد بود، همچنین به والدین خود احترام  می گذاشت و نماز شبش ترک نمی شد. او صبورترین بچه ها در بین خانواده ی خود بود و وقتی به سوی جبهه در حرکت بود به مادرش خطاب کرد: مادر راضی نیستم مرا بدرقه نمایی.


پیام شهید:
پیروی از راه شهدا وسیله ای برای رستگاری است. اولین پیام او در مورد تربیت فرزندان خواهرش بود که قبلاً پدرشان شهید شده بود که از مادرشان می خواست آن ها را تربیت اسلامی کند تا رهرو راه پدرشان باشند. او تمام دارایی و کارکردش را به جبهه اهدا کرد.


در قسمتی از پیامش آمده است: به حرف های پدر و مادر گوش کنید، در همه حال راه امام را ادامه دهید و پیوسته پیرو ولایت فقیه باشید و اوامر ایشان را اطاعت کنید.


گلبرگ های خاطره:
شهید رسول صفری هنگام سربازی دفترچه ی آماده به خدمت گرفت ولی برای سال بعد اعزام زده بودند و خود شهید خطاب به پدر گفت: من به جبهه می روم تا موقع تاریخ سربازی برسد، ولی ایشان بعد از 40 روز که در جبهه بسر برد، به شهادت که آرزوی هر بسیجی ای است رسید.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی