شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

سردار شهید براتعلی بهرامیان
نام پدر: اسداللهسردار شهید براتعلی بهرامیان
تاریخ تولد: 1324
محل تولد: رهنان
شغل: کارگر ذوب آهن
یگان اعزام کننده: جهاد سازندگی
تاریخ شهادت: 65/10/19
محل شهادت: شلمچه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
براتعلی بهرامیان در سال 1324 در خانواده ای زحمتکش و مذهبی به دنیا آمد و بعد از طی دوران طفولیت به مدرسه رفت و موفق به کسب گواهینامه ی پنجم ابتدایی شد. پس از آن، مشاغلی از قبیل سیمانکاری، لبنیاتی و کار در محضر اسناد رسمی را پیشه کرد و بالاخره به استخدام ذوب آهن درآمد. با شروع جنگ تحمیلی خود را به جبهه رساند و دراولین اعزام به مدت 100 روز در جبهه ماند و به مرخصی نیامد. در جمع بچه ها طوری عمل می کرد که کسی نمی دانست او فرمانده است. وقتی برادر مهران پور مسئول جهاد به او گفت: نیروهای قدیمی رسمی می شوند. زیر بار نرفت و گفت: می خواهم تا اخر جنگ داوطلب باشم و سر کار خودم برگردم و سرانجام در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
ایشان فردی پر تلاش، فعال و قانع در همه ی ابعاد بود. در مسائل مذهبی و جلسات احکام و نماز و ارشاد حضور داشت و همواره با امت انقلابی در تمام صحنه هاهمراه ایشان بود. ایشان اهل مناجات و نماز شب بود و همیشه سعی می کرد با وضو باشد. ایشان در وظیفه ی شرعی امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی نمی کرد و در غذا خوردن و لباس پوشیدن اسراف نمی نمود.


پیام شهید:

متن وصیت نامه سردار شهید براتعلی بهرامیان :

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

"وَالَذینَ آمَنوُا وَ هاجَروُا وَ جاهَدوُا فى سَبیل اللَّه بِاَمْوالِهِمْ وَ اَنْفُسِهِمْ اَعْظَمَ دَرَجَة عِنْدَاللَّه‏ اوُلئِکَ هُمُ الْفائِزوُنْ"

" کسانى که ایمان آوردند و هجرت و جهاد کردند در راه خدا با مال ها و جان‏ هاى‏ خود نزد خداوند بلند مرتبه ‏اند و آنانند جزء فائزون"

با درود بر رهبر کبیر انقلاب امام خمینى و .... و کلیه کسانى که در خط امام‏ به اسلام و انقلاب خدمت می نمایند و با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین و بالاخص شهداى کربلاهاى ایران و با سلام به خانواده‏ های معظم شهدا و اسرا و مفقودین و طلب صبر و اجر براى آنها، چند کلمه‏ اى به عنوان‏ وصیت که وظیفه‏ اى است بر دوش اینجانب ذکر می نمایم.

خدایا تو شاهدى آنچه که مسئله هجرت و جهاد در راه تو را در درونم زنده‏ کرد فقط رضاى تو بود و طبق آیه شریفه در قرآن ستایش تو را می کنم از این که مرا به‏ این راه هدایت نمودى و اگر هدایت نمی کردى هرگز راه هدایت را نمیافتم.

خدایا تو میدانى که حب جاه و مال و منال و یا دست زور و قدرت مرا به اینجاها نکشانده و بنابر شناخت خودم همانطورى که از سوى تو آمدم به سوى تو بازگشت خواهم کرد (انالله و انا الیه راجعون) قدم نهاده‏ ام و سفارش می کنم به کسانى که این وصیت نامه را می خوانند حال که دنیا گذشتنى است و عمر انسان نیز تمام شدنى، پس چه بهتر که بنا بر آیات قرآن خود را جزء اشرف مخلوقات قرار داده و تحمل سختى ها و مشکلات در راه خدا را بنمائیم که اگر این سختى ها نباشد چه تفاوتى بین زندگى انسان و حیوان‏ می باشد و خوشا به حال کسانى که به این نکته ها عمل کرده و به هدف خود رسیدند و مسئولیت سنگین‏ ترى بر دوش من گنهکار نهادند. امثال حاج حسن فیروزبخت و یا احمدى و غیره و بنابر شناخت خودم هر چند که به نحو احسن نبوده ولى تا آنجایى که‏ در توانم بوده به حمد خدا انجام داده‏ ام تا فرداى قیامت شهدا گلایه‏ اى از دستم نداشته‏ باشند.

پدر و مادر عزیز و مهربان، از این که برایم زحمت ها کشیده تا به اینجا رسیده‏ ام‏ و نتوانستم حقى که بر گردنم داشته‏ اید اداء نمایم تشکر و قدردانى می نمایم و امیدوارم‏ که مرا حلال نموده و خداوند نیز به شما اجرى عظیم عنایت فرماید.

اما خانواده عزیز از این که چند سالى را که با هم بوده‏ ایم براى من و فرزندانم‏ زحماتى را کشیدى و براى آمدنم به جبهه سهم عظیمى داشته‏ اى تشکر نموده و طلب‏ حلالیت از شما می نمایم و سفارش به فرزندانم این است که نسبت به مادر خود نیکی کرده و در کارها او را یارى نموده و نسبت به فرائض دینى خود من جمله نماز اول وقت‏ و نماز جمعه و جماعت ها و شرکت در مساجد کوتاهى نکنند و بدانند که همه این‏ خون ها که ریخته شده براى نماز و حاکمیت اسلام و قرآن بوده است.

از برادران و خواهرانم طلب حلالیت نموده و سفارش می کنم نسبت به فرزندانم‏ معصومه و سعید و بقیه جهت امر و نهى آنها براى رضاى خدا کوتاهى نکنند.

در پایان از کلیه آشنایان و دوستان ضمن طلب بخشش، همه آنها و امت شهید پرور را به پیروى از دستورات امام امت و ... دعوت می نمایم و نگذارند که خون‏ عزیزانى که براى احیاء دین خدا در کربلاهاى ایران به زمین ریخته شده از بین برود، هرچند که بنابر حدیث حضرت على (ع) هر ظلمى که بر سر هر کسى برود از دست خود اوست‏ و اگر کوتاهى کنید در فرداى قیامت مسئول بوده و شهدا از ما نخواهند گذشت.

به امید پیروزى سریع رزمندگان اسلام و سلامتى و طول عمر امام امت و ... و نجات اسرا و شفاى معلولین و محرومین. والسلام

حاج براتعلى بهرامیان

65/10/1


گلبرگ های خاطره:
به گفته ی یکی از همرزمان شهید وی در بیشتر عملیات ها شرکت داشت. هر وقت همرزمانش می گفتند که بیا وصیت نامه بنویس، ایشان می گفت که ما را خبری نیست. وقتی عملیات کربلای 5 شروع شد، روزی یکی از دوستانش را صدا زد و گفت: حاجی بیا وصیت نامه ی من را بنویس، حاجی گفت: این بار هم خبری نیست. او گفت: نه دیگر پایان خط است و بعد از نوشتن وصیت نامه، فردای همان روز در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.
یکی از دوستان شهید می گوید: قبل از عملیات والفجر 8 در سال 64 به جهاد اصفهان مأموریت داده شد که کناره ی اروندرود را برای لشکر نجف اشرف ساحل سازی کند. شهید بهرامیان در حالی که دشمن تا دندان مسلح آن طرف اروندرود مستقر بود و هیچ نیرویی آن جا وجود نداشت با روحیه ای قوی در رکاب کمپرسی که حاوی خاک بود ایستاده بود و در حالی که کالیبر دشمن و خمپاره ی شصت به شدت می بارید، راننده را روحیه می داد تا خاکریز را احداث کنند.


تصاویر شهید:

سردار شهید براتعلی بهرامیان


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی