شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محمدعلی سلیمانی نژاد
نام پدر: باقرشهید محمدعلی سلیمانی نژاد
تاریخ تولد: 1342
محل تولد: سامرا – عراق
شغل: ریخته گر
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/11/13
محل شهادت: شلمچه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
از کودکی همیشه به نماز خواندن علاقه مند بود و هیچ وقت نماز را ترک نمی کرد. رفتارش در خانواده خیلی خوب بود و به پدر و مادر و دیگران احترام می گذاشت. در 17 سالگی به جبهه رفت و در عملیات خرمشهر با دوستانش شرکت کرد که دو نفر از دوستانش شهید شدند. در عملیات فاو زخمی شد ولی مجدداً به جبهه رفت و وقتی به او گفتیم: صبر کن تا حالت خوب شود گفت: خوشی من در جبهه است. دوست می داشت به مستمندان کمک کند و تا آنجایی که توانایی داشت کمک می کرد. او در عملیات کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
نمازها را سر وقت می خواند، رفتارش در خانواده از همه بهتر بود. برای رفتن به جبهه شور و شوق عجیبی داشت. همیشه به مستمندان کمک می کرد. نمازش ترک نمی شد. احترام والدین را واجب می دانست و بدان عمل می نمود.


پیام شهید:
شهادت آرزوی امت محمد (ص) است. چه در آن حیات جاوید و محشور بودن با اولیاء الله است. از بازماندگان تقاضا دارم و خواهش می کنم که مفهوم شهادت را نیز به فرزندان خود بیاموزید.
پدر و مادر عزیزم من می دانستم که آرزو داشتید مرا در لباس دامادی ببینید، مرا ببخشید و حلالم کنید که نتوانستم آرزوی شما را برآورده کنم. شما امانتدار بودید و ما هم امانت خدایی بودیم. ما از خداییم و به سوی خدا می رویم. پدر و مادر عزیزم از شما می خواهم که از خواهر و برادرانم تشکر کنید و بر حجاب اسلامی تأکید فرمایید.


گلبرگ های خاطره:
خاطره ای که از برادر شهیدم محمدعلی دارم این است که در زمان جنگ وقتی برادرم به خانه آمد هواپیمای دشمن شهر را بمباران می کردند. همه ی ما به پناهگاه رفتیم ولی برادرم در اتاق خوابیده بود. مادرم گفت: بیا با ما به پناهگاه برویم. او خندید و گفت: مادر ما از آتش توپخانه که در جبهه بر سر ما می بارد نمی ترسیم و حالا که من در خانه هستم از مرگ بترسم و فرار کنم، هنگامی که ما می ترسیدیم می گفت که هیچ بیم و هراسی نداشته باشید که خدا با ماست.


تصاویر شهید:

شهید محمدعلی سلیمانی نژاد


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی