شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محمد حسن آقامحمدی
نام پدر: محمدتقیشهید محمد حسن آقامحمدی
تاریخ تولد: 1337
محل تولد: رهنان
شغل: پاسدار
یگان اعزام کننده: سپاه پاسداران
تاریخ شهادت: 65/11/5
محل شهادت: شلمچه
زیارتگاه: گلزار شهدای رهنان


زندگینامه:
محمدحسن آقا محمدی در سال 1337 در شهر رهنان در خانواده ای مذهبی و مبارز به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا سال سوم راهنمایی ادامه داد. در زمان انقلاب پخش اعلامیه و رساله و عکس امام و نوار از جمله فعالیت های ایشان بود. بعد از پیروزی انقلاب به عضویت سپاه پاسداران درآمد. مدت زیادی از خدمت خود را در منطقه ی سیستان و بلوچستان در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان گذراند و یک بار در همان منطقه مجروح شد. در موقعی که آبادان در محاصره ی دشمن بعثی (نیروهای عراقی) بود، برای مقابله با آن ها در آن جا حضور فعال داشت و به عنوان مسئول مخابرات جبهه ی ایستگاه هفت آبادان در یک گروه صدنفری که از سیستان و بلوچستان اعزام شده بودند فعالیت داشت. بعد مجدداً به سیستان و بلوچستان رفت و در منطقه ی خاش مشغول به خدمت شد. تا اینکه در عملیات کربلای 5 مجدداً از آن جا به منطقه ی جنگی آمد و در لشکر ثارالله خدمت خالصانه ی خود را ادامه داد و در اوج عملیات به درجه ی رفیع شهادت نایل شد.


جلوه هایی از شهید:
روزهای جمعه زیارتنامه ی عاشورا و غسل جمعه را فراموش نمی کرد. اخلاق حسنه شهید زبانزد خاص و عام بود. او خیلی خوش اخلاق و با گذشت بود و به علت جاذبه ای که داشت در قبل از انقلاب توانست بسیاری از بچه های محل را به سوی انقلاب اسلامی جذب نماید.


پیام شهید:
از ملت می خواهم دست از امام برندارند و به ندای امام لبیک گویند. از ملت می خواهم تا آنجایی که نیرو دارند برای عظمت و سربلندی پرچم توحید، جنگ را ادامه دهند و دست دشمنان را از ایران کوتاه کنند.
آخرین توصیه ی وی در وصیت نامه ی خود در مورد تربیت فرزندانش می باشد به گونه ای که دوست دوستداران اهل بیت اهل بیت (ع) و دشمن دشمنان اهل بیت (ع) باشند.


گلبرگ های خاطره:
شهید در قبل از انقلاب در چهلم شهدای 19 دی بعد از تجمع در مسجد حکیم اصفهان به همراه حدود پانصد نفر به قصد تظاهرات از کوچه های اطراف بازار عبور کردند و تا نزدیکی دروازه دولت (میدان امام حسین (ع) فعلی) رسیدند و چند مرکز فساد رژیم شاه خائن را خرد کرده و به آتش کشیدند، در آن جا پلیس شاه به آن ها حمله کردند و با تیراندازی و گاز اشک آور به مقابله با آن ها پرداخت و همه را با ضرب و شتم بسیار متفرق و عده ای را دستگیر کرد. از جمله شهید آقامحمدی موقعی که می خواست در یکی از مغازه های کوچه  تلفن خانه که ظاهراً کتابفروشی هم بود مخفی شود صاحب مغازه او را راه نداد و نیروهای رژیم او را گرفتند. طبق تعریف خود شهید با سوزن به سر انگشتان دست او می زدند که باید رفایت را لو بدهی و ایشان گفته بود من برای فاتحه پدر یکی از دوستانم از مهیار آمده ام و چوپانی بیش نیستم.


تصاویر شهید:

شهید محمد حسن آقامحمدی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی