شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید علیرضا کروندی
نام پدر: کریمشهید علیرضا کروندی
تاریخ تولد: 1348
محل تولد: رهنان
شغل: کارگر کارخانه
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/10/4
محل شهادت: ام الرصاص
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
قبل از انقلاب با اینکه سن کمی داشت در تظاهرات محلی شرکت می کرد تا اینکه انقلاب به پیروزی رسید و او عضو بسیج محله شد و در فعالیت های بسیج شرکت کرد. میزان تحصیلات او تا پنجم ابتدایی بود و روزها بعد از اینکه از مدرسه می آمد نصف روز به سر کار می رفت و شب ها را هم به بسیج می رفت تا از فعالیت در راه انقلاب بازنماند. بعد از ترک تحصیل به کارخانه ی صنایع پشم رفت و آن جا مشغول کار شد و تمام درآمد خودش را هم برای مخارج منزل می داد. با رسیدن به سن مناسب به صورت داوطلب از طرف بسیج عازم جبهه شد و مدت دو سال در جبهه بود. دفعه ی آخر در سال 65 به جبهه رفت و در عملیات کربلای 4 شرکت کرد و به درجه ی رفیع شهادت رسید.


پیام شهید:
شهادت می دهم که خدا یکی است و شریکی ندارد و محمد نبی و فرستاده ی اوست و علی بنده ی خدا و وصی پیامبر است. «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» حمد و سپاس ایزد منان را که گردش جهان در دست اوست و باز شکر خدای را که مرا در زمره ی جهاد کنندگان در راه خودش قرار داد تا بتوانم دین خود را ادا کنم. با سلام و صلوات بر یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) و نایب بر حقش، بت شکن و فقیه عالیقدر و تمامی کسانی که در راه اسلام و قرآن با کفر در جهاد هستند؛ وصیت خود را آغاز می کنم.
ای امت شهید پرور، بدانید که کسی مرا وادار به جبهه آمدن نکرد، من به میل و خواسته ی خود به جبهه آمدم تا پیروزی حق بر باطل را برای خانواده ی شهدا به ارمغان ببرم. ای مردم شهید پرور، پیرو خط امام و ولایت فقیه باشید. امام را تنها نگذارید؛ ای مردم، همه ی شما می دانید که ما فقط در حال جنگ با عراق نیستیم، ما با آمریکا و ابرقدرت ها در جنگیم، تمام اسلام با تمامی کفر در جنگ است و به فرمان امام، جهاد هم اکنون یک مسئله ی واجب است. به تعهدات خود به خوبی و کامل عمل کنید. اما ای پدر و مادرم، قبل از هر چیز خدا را شکر کنید که مرا در یک چنین راه سعادتمندی قربانی کردید و من سپاسگزارم از آن همه زحمت شما و هرگز فراموش نمی کنم و امیدوارم که در آن دنیا سعادتمند و شادمان باشید و از شما حلالیت می طلبم.


گلبرگ های خاطره:
آخرین بار که می خواست به جبهه برود به او الهام شده بود. از تمامی دوستان و آشنایان خداحافظی کرد و حلالیت طلبید. می گفت که این دفعه می روم و دیگر بر نمی گردم و به راستی رفت و به درجه ی شهادت نایل گردید.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی