شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید حمید عاملی
نام پدر: سید محمودشهید سید حمید عاملی
تاریخ تولد: 1347
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/10/4
محل شهادت: ام الرصاص
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید بزرگوار سید حمید عاملی از خانواده ای روحانی بود و در این خانواده تربیت یافت. پدر برزگوار این شهید روحانی بود و روی منبر فتواهای حضرت امام خمینی رحمة الله را در دوران خفقان پهلوی می گفت. جوانی بسیار مودب، پرهیزکار و دلسوز بود. معلمین از اخلاق خوب او تعریف می کردند. نامه هایی که از جبهه می نوشت حاکی از روح والا و آگاهی عمیق او نسبت به مسائل دینی بود.


پیام شهید:
هیچ گاه امام را رها نکنید و بدانید که هرگاه امام را رها کنید آن روز، روز عزای مسلمین و جشن و خوشحالی کفار است. مادران، نگذارید امام حسین (ع) در میدان نبرد بگوید: «هل من ناصر ینصرنی». مردم، جنگ را فراموش نکنید و همیشه در صحنه باشید و به قول امام جنگ را مسئله اساسی قرار دهید. اما تو ای دانش آموز، سعی کن که وظیفه ات را که همان خواندن درس و بالا بردن سطح فرهنگی خود و جامعه ی خودت است انجام دهی و نگذاری که ما از لحاظ فرهنگی به کشورهای دیگر وابسته باشیم.


گلبرگ های خاطره:
احمد می گوید یک  روز مادرمان در خانه برای یکی از برادرانمان که در جبهه بود بسیار ناراحت بود و بی تابی می کرد. حمید وقتی به خانه می اید، مادر را در نگرانی می بیند، از حال او با خبر می شود و با روی خوش و چهره ای زیبا به مادرش می گوید: مادر این را بدان که شهید دوم این خانه من هستم و شما ناراحت نباشید. برای چه بیتابی می کنید. اینگونه بود که او از مدت ها قبل با معبود خود وعده ی دیدار گذاشته بود. حمید نسبت به مولای خود امام هشتم (ع) علاقه ی وافری داشت. او مدت ها در گردان امام رضا (ع) با دیگر شهیدان عزیز شهر رهنان خصوصاً شهید محمد زاهدی فرمانده ی این گردان در جبهه های غرب و جنوب به فداکاری و جان فشانی پرداخت. بچه های گردان امام رضا (ع) از رشادت ها و فداکاری این شهید عزیز و دیگر شهدای محل تعریف می کنند و از پیروزی و مقاومت آن ها در خط مقدم ام الرصاص و ایستادگی در زیر آتشی که همچون بارانی از گلوله های سبک و سنگین دشمن بوده سخن می گویند.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی