شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید عباسعلی قلعه زمانی
نام پدر: رمضانعلیشهید عباسعلی قلعه زمانی
تاریخ تولد: 1349
محل تولد: رهنان
شغل: کارگر
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/10/4
محل شهادت: ام الرصاص
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
از همان اوایل کودکی به پدرش کمک می نمود. تا پنجم ابتدایی درس خواند و در سن 11 سالگی با دست کاری شناسنامه به آموزش نظامی رفت. آموزش او همزمان با شهادت برادرش غلامرضا بود. برایش مرخصی گرفتند. به خانه آمد و پس از مراسم هفت برادرش به پادگان بازگشت و بعد از پایان دوره به جبهه رفت. با این که هنوز به سن تکلیف نرسیده بود هم نماز می خواند و هم روزه می گرفت و عضو بسیج محل بود و بیشتر شب ها را در مسجد نو به فعالیت در بسیج مشغول بود. او یک بار در عملیاتی بر اثر برخورد ترکش مجروح شد و پس از بهبود باز به جبهه رفت. عباس در عملیات کربلای 4 بر اثر برخورد ترکش به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
شهید هیچ گاه در برابر پدرش بلند حرف نزد و به دیگران هم در مورد حقوق والدین سفارش می کرد. وقتی مجروح شده بود تنها درخواست او دعا برای امام امت بود. شهید مادر را محرم اسرار خود می دانست. مادر شهید می گوید: حقوقی را که از بسیج می گرفت مقداری را به حساب 100 امام می ریخت و مقداری هم به من می داد تا برای برادران کوچکتر او چیزی بخرم.


پیام شهید:
ای دوستان و آشنایان، پیرو خط امام و رهبری و دنباله رو راه شهیدان باشید. نگذارید که دشمنان اسلام بر شما غلبه کنند و شما را از بین ببرند. ای خواهران، حجاب خود ار حفظ کنید که حجاب پاکدامنی و عفت شما است.


گلبرگ های خاطره:
از سید جمال اعتصامی: در سال 65 در جبهه ی فاو – ام القصر بودیم. شهید قلعه زمانی معاون دسته ای از گروهان علی اکبر (ع) بود. روزی از پشت خاکریز رد می شدم او را دیدم که دم یک سنگر اجتماعی ایستاده و به بچه های داخل سنگر می گفت، یالله بیایید بیرون، می خواهیم جهت ساختن سنگر نگهبانی گونی خالی کنیم.
در عملیات کربلای 4 یک لحظه او را در جزیره ی ام الرصاص دیدم در حالی که گلوله ی دشمن به شکم او اصابت کرده بود و امام زمان (عج) را به کمک می طلبید. بعداً در بیمارستان شنیدم عباسعلی هم به کاروان شهدا پیوسته است.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی