شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید ایرج شریفی
نام پدر: رمضانشهید ایرج شریفی
تاریخ تولد: 1348
محل تولد: رهنان
شغل: کارگر
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/6/11
محل شهادت: خلیج فارس – اسکله ی الامیه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید ایرج شریفی در فروردین ماه 1348 در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. دوران طفولیت را با شادابی و نشاط پشت سرگذاشت. از همان کودکی دارای هوش و استعداد شایانی بود. در سال 1353 وارد مدرسه شد. تا کلاس دوم راهنمایی درس خواند و به علت مشکلاتی ترک تحصیل نمود و وارد سنگر کار شد و همراه پدر به کارخانه ی صنایع رفت، با اینکه جثه ی کوچک و سن کمی داشت عاشق رفتن به جبهه های جنگ بود. به هر حال در سال 1365 پس از گذراندن دوره ی آموزش نظامی به جبهه اعزام شد و پس از چند ماهی که در لشکر امام حسین (ع) گردان امام رضا (ع) مشغول خدمت به اسلام و مسلمین بود در عملیات کربلای 3 شربت شهادت نوشید و به دیدار دوست شتافت. از خصوصیات بارز او احترام به کوچک و بزرگ به خصوص خانواده ی خود، گوش کردن به حرف پدر و مادر، کمک کردن به آن ها، شرکت در مراسم عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت، شرکت در فعالیت اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... بود.


جلوه هایی از شهید:
ایرج نماز شب  را دور از چشم همه و پنهانی می خواند و همیشه سر به زیر بود و از هر گناهی اجتناب می کرد. وی خوش اخلاق و خوش برخورد بود. تمام احکام اسلامی را تمام و کمال انجام می داد. در خانه هیچ گاه دستور نمی داد و کارهایش را خود انجام می داد.


پیام شهید:
اولاً دست از دامن اسلام عزیز و امام روشن بر ندارید که عزت دنیا و آخرت در آن است. دست از روحانیت نکشید که احیای اسلام به دست روحانیت است. جنگ را فراموش نکنید که سرلوحه ی تمام مسائل ایران اسلامی است. امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید.


گلبرگ های خاطره:
یک روز مانده به عملیات کربلای 3 به همسنگری های خود گفت که فردا عملیات می شود و با همین لباس شهید می شوم و بالاخره در عملیات کربلای 3 ، فردای آن روز به آرزوی دیرینه ی خود که شهادت بود رسید و روی اسکله ی الامیه ی عراق به شهادت نایل آمد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی