شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید مرتضی حسینی
نام پدر: سید ابوالقاسمشهید سید مرتضی حسینی
تاریخ تولد: 1342
محل تولد: رهنان
شغل: پاسدار
یگان اعزام کننده: سپاه پاسداران
تاریخ شهادت: 64/11/21
محل شهادت: جنوب اروند رود
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید سید مرتضی حسینی در سال 1342 در خانواده ای پاک و مذهبی دیده به جهان گشود. تحصیلات او تا سال سوم هنرستان بود و بعد هم به علت مشکلات خانوادگی درس را رها کرد و مدتی نگذشت که کار را هم رها کرد و راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد. در اوایل در کردستان در گردان جندالله معروف به واحد ضربت انجام وظیفه کرد و بعد از آن به اصفهان آمد و در سپاه اصفهان مشغول شد. در اوایل آذرماه 1364 به جبهه های جنوب رفت و سرانجام در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
با تمام افراد خانواده و آشنایان اخلاقی خوب و حسنه داشت و برای تمامی افراد خانواده یک اسوه ی کامل به حساب می آمد. هیچ گاه حرفی نمی زد که کسی از او دلگیر شود. با والدین با احترام و شایسته رفتار می نمود به طوری که پس از شهادت وی خانواده ی شهید احساس می کنند محبت از میانشان رخت بربسته است.


پیام شهید:
پس ای امت و بازاریان محترم، ای کسانی که به خدای متعال عشق می ورزید سعی کنید لطمه به خون شهدا نزنید. نکند خدای ناکرده قلب این جگر سوخته ها را با رفتار و کارهای ناشایست مانند احتکار و گران فروشی به درد آورید. بدانید که در قبال خون شهید مسئول هستید. حق الناس را ضایع نکنید که خداوند از حق الناس نخواهد گذشت.


گلبرگ های خاطره:
رفقای وی می گویند در روز 21 بهمن برای بازرسی جلوی خط مقدم جبهه به جلو رفته بودند، هنوز حمله آغاز نشده بود که توسط دیده بان های عراقی دیده می شوند و آن ها را به گلوله می بندند، تیری به سینه ی وی برخورد می کند و مجروح می شود و تا نزدیکی های ظهر در داخل گودالی می افتد و نزدیک ظهر یک گروه در حال پیشروی او را پیدا می کند. او در حین انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی