شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید حسین مرادی
نام پدر: احمدشهید حسین مرادی
تاریخ تولد: 1339
محل تولد: رهنان
شغل: قصاب
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 64/11/25
محل شهادت: فاو
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید در سال 1339 در خانواده ای مذهبی و متدین چشم به جهان گشود . دوران ابتدایی و راهنمایی را گذراند. قبل از پیروزی انقلاب در راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت می کرد بعد از انقلاب با شروع جنگ تحمیلی در عملیات هایی شرکت کرد و در عملیات رمضان مجروح شد که پس از بهبودی به جبهه اعزام شد، سرانجام در مرحله ی دوم عملیات والفجر 8 در منطقه ی فاو در محاصره ی نیروهای عراقی درآمد و به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
از خصوصیات این شهید این بود که از شروع انقلاب تا بعد از انقلاب در تمام تظاهرات و کارهای انقلابی شهر فعالیت زیادی داشت و از نظر حسن خلق هم در شهر نمونه و زبانزد تمام مردم شهر بود. نماز شب این شهید ترک نمی شد و پیوسته مردم را به درستکاری و انقلابی بودن دعوت می کرد.


پیام شهید:
به نام آنکه همه چیز از اوست و با سلام بر حضرت مهدی و امام امت. پدر و مادرم، امیدوارم که در این ساعتی که خبر مرگم را می شنوید از دستم راضی باشید. از کلیه ی فامیل و آشنایان طلب بخشش می کنم. اگر از من خطایی سر زد ببخشید. پدر و مادرم، در این راه که قدم گذاشته ام راه سعادت است و بزرگترین آروزی من شهادت در راه خداست.
پدرم، تمام پولی که در صندوق قرض الحسنه است و پولی که از بسیج و جهاد طلب دارم همه را برای رد مظالم به حساب 100 امام بدهید. چهارسال هم برایم روزه بگیرید.


شمشیر عشق بر سر سنگ مزار ماست      ما عاشقیم، شهادت افتخار ماست


گلبرگ های خاطره:
در منطقه ی فاو بعد از اینکه پیاده به پشت جاده ی فاو- البهار رسیدند حسین اولین کسی بود که با ماشین جهت تدارک رساندن غذا و مهمات، وارد منطقه شد، مانند کسی که اصلاً مرگ و ترس را نمی شناسد، در آن آتش و رگبار و بمباران هوایی به کار خود ادامه می داد و در حین انجام همین وظیفه بود که با ماشین خود با تانک های دشمن روبرو شد و در هنگامی که می خواست از وسط تانک های دشمن جهت تدارکات گردان ابوالفضل (ع) که در محاصره ی دشمن بود عبور نماید به درجه ی رفیع شهادت رسید.


تصاویر شهید:

شهید حسین مرادی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد




نظرات  (۱)

  • حسن مردانه
  • خدا رحمتت کند مرد واقعا شما بودید که این مملکت را به دست دشمن ندادید خدا شما را بیامرزد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی