شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید یدالله خاکی
نام پدر: حسینشهید یدالله خاکی
تاریخ تولد: 1319
محل تولد: رهنان
شغل: کشاورز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 64/11/10
محل شهادت: اندیمشک
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید یدالله خاکی (پدر دو شهید حسین و محمدعلی خاکی) به سال 1319 در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. دوران طفولیت را در دامان پاک مادری متعهد در زادگاهش سپری نمود. دوران نوجوانی و جوانی را باتلاش و کوشش شرافتمندانه جهت امرار معاش پشت سر گذاشت. پس از تشکیل خانواده، صاحب 3 فرزند پسر و 5 فرزند دختر گردید که دو فرزند خود به نام های محمدعلی و حسین را در راه اسلام تقدیم انقلاب نمود. او فردی سخت کوش و زحمتکش بود و از مقلدین واقعی امام (ره) بود و در شورای اسلامی رهنان عضویت داشت. سرانجام شهید حاج یدالله خاکی پس از عمری خدمت در راه اسلام در حین انجام خدمت رسانی به رزمندگان اسلام شربت گوارای شهادت را نوشید.


جلوه هایی از شهید:
نماز خواندن را از کودکی شروع نمود. به شدت از غیبت و تهمت پرهیز می کرد و دیگران را از این کار برحذر می داشت. روحیه ی تعاون و همکاری داشت. انسانی خیر و پرهیزکار و مخلص بود و به مسائل مذهبی اهمیت فراوانی می داد.


پیام شهید:
با جان و دل از سنگر اسلام دفاع کنید و نگذارید که ستمگران و امثال آمریکا و استکبار بر شما حکومت کنند. با جانفشانی نشان دهید که آنان هیچ گاه نخواهند توانست بر امت اسلامی حکومت نمایند.


گلبرگ های خاطره:
فرزند شهید نقل می کند که در اوایل انقلاب که می خواستند به بهداری شماره 1 رهنان تلفن بدهند، از بس پدرم روحیه ی خیراندیش و نوعدوستی و همکاری با مردم داشت، با شنیدن این خبر بسیار خوشحال شد و خدا را بسیار شکر کرد و گفت گویا که این تلفن را به خانه ی خودم داده اند.


تصاویر شهید:

شهید یدالله خاکی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی