شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید حمید محمدشریفی
نام پدر: محمدعلیشهید حمید محمدشریفی
تاریخ تولد: 1346
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/1/4
محل شهادت: فاو
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید حمید شریفی در سال 1346 در خانواده ای مذهبی در شهر رهنان دیده به جهان گشود و پس از طی دوران کودکی وارد محیط درس گردید و پس از گذرانیدن دوره ی راهنمایی به شغل تراشکاری مشغول شد. از همان اوان نوجوانی به زرق و برق دنیا علاقه مند نبود و دنیا را محل دایمی ندانسته بلکه وسیله ای جهت رسیدن به معبود می دانست و روح والای او در کالبد مادی بدنش آرام و قرار نداشت. با پیش آمدن جنگ تحمیلی زمینه را جهت فداکاری و تقدیم جان در راه معبود مساعد دیده و با علاقه ی شدید راهی جبهه های جنگ گردید و پس از مدتی سرانجام در تاریخ 65/1/4 به درجه ی رفیع شهادت نایل و روح والای او به ملکوت اعلی پیوست.


جلوه هایی از شهید:
شهید از نظر اخلاقی فردی وارسته و خوش برخورد بود و در برخورد با دیگران مخصوصاً پدر و مادرش رعایت ادب و احترام را می نمود و از نظر افتادگی و تواضع در فامیل خود نمونه و الگو بود.


پیام شهید:
مبادا از رهبر انقلاب دست بردارید که آن وقت خدا امانتی که به ما داده پس خواهد گرفت و همان طوری که امام فرمود: این انقلاب احتیاج به چنین جوان هایی دارد تا از آن حفظ و حراست کنند و شما مردم نباید نگران شوید از اینکه فرزندانتان را در راه انقلاب داده اید ... 


ای که آسوده نشستی لب ساحل برخیز      که تو را کار به گرداب و نهنگ است هنوز
لاله ی این چمن آغشته به رنگ است هنوز     سپر از دست نینداز که جنگ است هنوز


گلبرگ های خاطره:
شهید حمید محمدشریفی جهت رفتن به جبهه با توجه به اینکه به علت ضعف بینایی معافیت خدمتی داشت و از لحاظ اینکه تک فرزند پسر خانواده بود و مورد علاقه ی شدید پدر و مادرش بود، برنامه رفتن به آموزش رزمی و دیگر کارهای جبهه را به طور مخفیانه انجام  می داد، حتی شب اعزام را نیز در خانه ی فامیل به سر برد تا مبادا علاقه ی پدر و مادری مانع رفتن او شود. چون عموی او شهید شده بود و دارای دو فرزند بود به او می گفتیم که شما بمان برای بچه ها راه امیدی باش ولی می گفت که اکنون من باید اسلحه ی عمویم را از زمین بردارم و راهش را ادامه بدهم.
شهید حمید محمدشریفی قبل از اعزام به جبهه و شهادت، علاقه ی زیادی به مراسم مذهبی از جمله دعای کمیل و شرکت در نماز جمعه داشت. همچنین در محافل قرآنی شرکت می نمود. در واحد بسیج مسجد سجاد نیز حضور فعال داشت.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی