شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید اکبر کبیری
نام پدر: صفرعلیشهید اکبر کبیری
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: رهنان
شغل: مکانیک – سرباز
یگان اعزام کننده: ارتش
تاریخ شهادت: 65/1/3
محل شهادت: خرمشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید اکبر کبیری اولین پسر خانواده در سال 1345 در شهر رهنان دیده به جهان گشود و در سن 7 سالگی پا به عرصه ی مدرسه گذاشت و با تلاش فراوان تا نیمه ی سال اول دبیرستان به تحصیل ادامه داد و چون احساس نمود که اسلام نیاز به فداکاری و جانبازی دارد، ترک تحصیل نمود و بدون وقفه عازم جبهه های حق علیه باطل شد. در لشکر 21 حمزه در امتحانات سیاسی ایدئولوژی ارتش شرکت نمود و قبول شد و سپس به میدان رزم شتافت و مشغول جنگ با کفار بعثی شد. مدت 5 ماه به دلاوری های خود ادامه داد تا سرانجام در تاریخ 65/1/3 سیر صعودی ملکوتی خود را انجام داد و به فیض شهادت و لقاء الله نایل آمد.


جلوه هایی از شهید:
احترام به والدین از جمله خصوصیات این شهید بود. او حتی موتور سیلکت خود را فروخت و پول مکه ی پدر و مادر خود را تهیه کرد. نماز جمعه را یک فریضه ی عبادی می دانست و همیشه در روزهای جمعه در آن قیام توحیدی شرکت می جست. در تمامی تظاهرات و راهپیمایی های انجام شده در رهنان شرکت داشت. در قسمت ورزشی از فوتبالیست های به نام منطقه ی رهنان بود.


پیام شهید:
خطاب به پدر و مادرش می گفت باید همیشه در خط امام باشید و سفارشی که شهید داشت نسبت به نماز جمعه و جماعات و شرکت در راهپیمایی ها و فعالیت های فرهنگی بود. او  می گفت: تمام کارها را تا وقتی جبهه است نباید انجام داد چرا که جبهه وظیفه ی اصلی ماست و به همین خاطر ازدواج خود را به تأخیر انداخت.


گلبرگ های خاطره:
به نقل از همسنگران: اکبر کبیری در یک عملیات، ماهرانه در حالی که نزدیک بود در دست عراقی ها اسیر شود با آویزان کردن خود روی لوله ی توپ از دست عراقی ها نجات یافت.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی