شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید ابراهیم اکبری
نام پدر: رمضانشهید ابراهیم اکبری
تاریخ تولد: 1341
محل تولد: رهنان
شغل: درب و پنجره ساز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/3/2
محل شهادت: خرمشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید ابراهیم اکبری تا کلاس اول راهنمایی تحصل نمود و سپس مشغول کار شد. شغل او درب و پنجره سازی بود. بعد از مدتی که از انقلاب گذشت و با شرکت در پایگاه بسیج و سپاه مشغول خدمت شد، تا اینکه در سال 60 به سپاه لردگان اعزام گردید و بعد از چهارماه به کردستان اعزام شد. مدت سه ماه آنجا بود و سپس به مرخصی آمد، چند روز بعد دوباره از طرف بسیج به منطقه ی جنوب اعزام شد. سرانجام در اولین شب عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
شهید ابراهیم اکبری از نظر اخلاقی بسیار خوش اخلاق بود و همیشه در مجالس مذهبی شرکت می کرد. همواره در خانواده از او به خوبی و نیکی یاد می شود.


پیام شهید:
وصیت این شهید این بود که می گفت: دست از این رهبر پیامبرگونه بر ندارید، او همانند یک نعمت الهی است که خداوند به ما داد. به فرمان امام و ادامه دهندگان راه شهیدان باشید. من از خدا می خواهم که شهادت را نصیبم کند تا با خون خود درخت اسلام را آبیاری کنم. توصیه ام این است که ای مردم، همیشه در نماز جماعت و نماز جمعه شرکت نمایید. در آخر از پدر و مادرم می خواهم که من را حلال کنند هر چند که فرزند خوبی برای آن ها نبودم.


گلبرگ های خاطره:
خاطره ای که از شهید داریم این است که وقتی می خواست اعزام شود، من او را با موتور به محل سپاه بردم. در راه به من می گفت: برادرم احمد رضا، اگر من نیامدم و شهید شدم تو سعی کن فرزند خوبی برای پدر و مادر باشی و فعالیت خود را در بسیج ادامه بده. مبادا حرف پدر و مادر را گوش نکنی چون که پیش خداوند مسئول هستی. این را به من گفت و مرا بوسید و با من خداحافظی کرد و سوار اتوبوس ها شد و رفت. بعد از چند روز خبر آزادی خرمشهر را شنیدم و ده روز بعد خبر شهادت برادرم را هم شنیدم.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی