شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید عباس محمد شریفی
نام پدر: حیدرعلیشهید عباس محمد شریفی
تاریخ تولد: 1341
محل تولد: رهنان
شغل: کارگر
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/1/10
محل شهادت: فاو
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید عباس محمد شریفی در پنجم شهریورماه سال 1341 در یک خانواده ی مذهبی چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را به آخر رساند. با مشاهده ی سختی معیشت به سر کار رفته و در کارخانه ی صنایع پشم اصفهان شروع به کار نمود. چند سالی نگذشته بود که تجاوز به کشور ما آغاز شد. با مشاهده ی این وضع، وقت را غنیمت شمرد و عازم جبهه ی جنگ علیه استکبار جهانی شد. شهید مدت پنج سال در جبهه ی جنگ بود و سرانجام در 65/1/10 در منطقه ی فاو، عملیات والفجر هشت به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
عباس همیشه با عشق و علاقه به میدان جنگ می رفت و رفتن به جبهه را وظیفه می دانست. عباس نماز و روزه ی خود را هیچ وقت ترک نمی کرد. او خدمت به پدر و مادر را عبادت می دانست. او با پدر و مادر و برادران و خواهران مانند یک دوست برخورد می کرد و همیشه گرم و صمیمی بود.


پیام شهید:
پدر و مادرم، من امانتی بودم به دست شما، اگر خدا بخواهد این امانت را از شما بگیرد ناراحت نباشید. ما نمی توانیم بنشینیم تا اینکه مرگ به سراغمان بیاید بلکه می خواهیم که ما به سراغ مرگ برویم. ای خواهرم، حجاب تو سنگر توست، مثل زینب (س) باشید که بعد از برادرش امام حسین (ع) چه کرد شما هم کار او را بکنید.
اگر کاری خداپسند باشد نیاز به یادداشت و گفتن به کسی نیست خدا خود حساب و کتابش بهتر از اینهاست. از شما می خواهم که نماز شب و به خصوص نماز یومیه را به موقع بخوانید و ادامه دهنده ی راه شهیدان اسلام باشید و به مستمندان کمک کنید.


گلبرگ های خاطره:
پدر شهید می گفت که ما برای شهید رفته بودیم خواستگاری. در جلسه ی اول پدر دختر گفت اگر عباس آقا دختر من را می خواهد باید رفتن به جبهه را فراموش کند. در همان وقت عباس جلسه را ترک کرد، به معنای این که این کار اصلاً ممکن نیست و جبهه برایم از هر کاری مهمتر است.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

  • فاطمه محمد شریفی
  • ایشون عموی خودم هستند❤

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی