شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید رسول خواجه علی
نام پدر: علیشهید رسول خواجه علی
تاریخ تولد: 1348
محل تولد: رهنان
شغل: کارگر
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/2/9
محل شهادت: فاو
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید رسول خواجه علی در سال 1348 در خانواده ای مذهبی تولد یافت و در کوره ی حوادث و مشکلات زندگی و نابسامانی های آن، شخصیت او شکل گرفت. او عمری کوتاه ولی تجربه های فراوانی از زندگی پر مشقت خود داشت. او در محیط پر مهر خانواده در دامان مادرش پرورش یافت. با ورود به سن تکلیف که اثبات ایمان و اعتقاد است تکالیفش را انجام داد. با شروع جنگ تحمیلی در جنگ شرکت جست و در ده عملیات شرکت کرد و سرانجام در عملیات آزادسازی کارخانه ی نمک در منطقه ی فاو به لقاء الله پیوست.


پیام شهید:
پیام او سفارش به اسلام و حجاب برای خواهران و طرفداری از انقلاب بود. بسیار به نماز اهمیت می داد و سفارش به جبهه و جهاد و ادامه ی راه شهیدان می کرد.


گلبرگ های خاطره:
گروهی در جبهه داشتند و وقتی به شهر می آمدند یک حالت بسیار معنوی در شهر ایجاد می کردند و همگی پس از دیگری به شهادت رسیدند. آنقدر به هم علاقه داشتند که وقتی شهید خانه سازی داشت ایشان برای کمک به آن ها می رفت و همکاری می کرد.
خاطره ای از همرزم شهید: در آخرین اعزام به جبهه بعد از اینکه در شهر اصفهان سوار اتوبوس شدیم در مسیر جاده ی کهندژ مقابل سردخانه که جنب منزل ایشان بود، به سردخانه ی محل اشاره ای نمود که این آخرین سفر من به جبهه می باشد و چشم به راه جسدم باشید و رو به خانه نمود و گفت: خداحافظ ای اهالی محل، من دیگر به این مکان قدم نمی گذارم. مثل اینکه ایشان خود می دانست که به شهادت خواهد رسید.


تصاویر شهید:

شهید رسول خواجه علی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی