شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید جمشید قربانی
نام پدر: محمد حسینشهید جمشید قربانی
تاریخ تولد: 1343
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
مسئولیت نظامی: معاون فرمانده گردان
تاریخ شهادت: 65/2/9
محل شهادت: فاو
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید جمشید قربانی از کودکی همیشه خنده رو و بذله گو بود. تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان ادامه داد و در تمام مراحل انقلاب در صحنه حضور داشت. از همان آغاز جنگ تحمیلی وارد جبهه شد و در عملیات فتح المبین در دسته زرهی مشغول بود و صحنه های عجیبی از جنگ و فداکاری را به نمایش گذاشت. در پیشتاز بودن، تدارک نمودن، تخلیه ی مجروحین و شهدا و در صحنه های خطر نمونه بود. مسئولیت هایی از قبیل فرماندهی دسته زرهی، گروهان PMP و مدتی در واحد اطلاعات عملیات، فعالیت داشت و سپس به گردان های پیاده رو نمود و نهایتاً در دومین مرحله ی عملایت والفجر 8 در کارخانه ی نمک به فیض شهادت نایل آمد.


جلوه هایی از شهید:
مادر شهید: در آخرین اعزام به قدری عجله داشت که گویا شهادت را می دید. او به نماز جمعه و جماعت بسیار علاقه داشت. در شهر وظیفه ی امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی انجام می داد و همراه دوستان شهدیدش با مظاهر کفر و شرک و نفاق و بی بند و باری سخت مخالفت می کرد و یکی از محورهای تقویت روحیه در بین دوستان بود.


پیام شهید:
این بنده ی حقیر چند کلامی به عنوان وظیفه برای شما مردم مسلمان و شهید پرور بگویم. قال امیرالمومنین «اضاعه الفرصه غصه» ضایع کردن فرصت، موجب غصه و غم و اندوه است. ای عزیزان، مواظب باشید این فرصت ها را از بین نبرید و عمرتان را بیهوده تلف نکنید. ای عزیزان، همه ی ما برای امتحان آمده ایم و در معرض امتحان هستیم، ما که نیامدیم در این دنیا تا آخر باشیم و زندگی کنیم. برای امتحان آمده ایم. مواظب باشید از این امتحان الهی که برای همه است با اعمال بهتر، موفق بیرون بیاییم و به طرف خدا برویم.
ای عزیزان، این خورشید و ماه و همین ستارگانی که شب ها می درخشند شاهد مرگ پیامبران بوده اند، شاهد مرگ من و شما هم هستند و خواهی نخواهی باید از این دنیا برویم، چه بهتر که در راه خدا و یاری اسلام کشته شویم.


گلبرگ های خاطره:
در عملیات محرم سال 61 به عنوان یکی از مسئولان زرهی لشکر 25 کربلا، واحد PMP وارد عملیات شد و در مرحله ی سوم عملیات خود به تنهایی با یک دستگاه PMP ده ها نفر از نیروهای بعثی را به هلاکت رساند. با رشادت این شهید عزیز راه برای گردان های پیاده باز شد و پس از انهدام مواضع بعثیان، در مناطق تصرف شده مستقر شدند و علاوه بر رفع خستگی  به تحکیم مواضع خود پرداختند.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی