شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید مصطفی عسگری
نام پدر: براتعلیشهید مصطفی عسگری
تاریخ تولد: 1340
محل تولد: رهنان
شغل: سرباز
یگان اعزام کننده: ارتش
تاریخ شهادت: 61/3/13
محل شهادت: جاده ی اهواز – خرمشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید مصطفی عسگری در سال 1340 در شهر رهنان به دنیا آمد. به علت مشکلات مادی بیش از 9 کلاس درس نخواند. ایشان در ابتدای انقلاب وارد جریانات انقلاب شده و با دوستانش به فعالیت پرداخت. سپس به سربازی اعزام شده، برای مقابله با قاچاقچیان به نوار مرزی رفت ولی به علت اشتیاق شدید به جهاد، خواستار انتقال به نیروی زمینی شد و به لشکر 77 خراسان پیوست، در شکستن حصر آبادان ترکش به او اصابت کرد ولی دوباره پس ار بهبودی در عملیات چریکی شرکت نمود و طی 6 روز در عراق مفقود شد. وی سرانجام در منطه ی بیت المقدس به لقاء الله پیوست.


جلوه هایی از شهید:
خونگرمی و صمیمیت و بشاش بودن از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بود. بسیار فروتن و مردم دار بود. در نگهداری از اوقات صلاة کوشا بود. از ایثار و انفاق به تهیدستان لحظه ای غافل نمی شد. مهربان بود و لحظه ای لبخند از لبانش دور نمی شد. فرزند بزرگ خانواده بود و یاری مهربان برای پدر و مادر و برادری عزیز برای دوستانش بود. نمازش را سر وقت می خواند و تعقیبات نماز را انجام می داد. اکثر دعاهای مستحب و حتی دعاهای هر روز هفته را می خواند. از دوستداران پیامبر و خاندان رسالت و از عزاداران دایمی امام حسین (ع) بود. از اوامر امام خمینی در همه ی امور زندگی استفاده می کرد. عشق به اسلام، امام راحل و انقلاب داشت و نور بهشتی در صورتش نمایان بود. برای شهید حفظ انقلاب مثل حفظ اسلام و جنگ با دشمنان اسلام حکم جهاد داشت.


گلبرگ های خاطره:
این شهید بزرگوار چندین بار زخمی شد ولی اصلاَ در نامه هایی که برای خانواده ی خود می نوشت ذکری از زخمی شدنش نمی کرد. وقتی به شهادت رسید تمام پرونده ی بیمارستانی او را در ساک چمدانش پیدا کردند، در این موقع پدر و مادر شهید فهمیدند او مجروح هم بوده است.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی