شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید مهدی حسینی
نام پدر: اسماعیلشهید سید مهدی حسینی
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: رهنان
شغل: نقاش - پاسدار وظیفه
یگان اعزام کننده: سپاه پاسداران
تاریخ شهادت: 64/1/23
محل شهادت: شرق بصره
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
در سال 1345 در شهر رهنان به دنیا آمد. پس از طی دوران کودکی تحصیلات ابتدایی را آغاز کرد و تا سوم راهنمایی درس خواند. پس از آن به شغل رنگ کاری روی آورد. جوان خوش اخلاق و خنده رو و جذابی بود. ابتدای بلوغ او همزمان با اوج گیری انقلاب اسلامی بود و او نیز همراه امت حزب الله وارد مجاهدت و ایثار شد. از کلاس قرآن تا پایگاه مقاومت و از نگهبانی و گشت شب تا جبهه های دفاع مقدس ادامه داد. خدمت سربازی را در توپخانه ی لشکر 14 امام حسین (ع) سپری کرد و همان جبهه میعادگاه عرفان و وصال او شد و خود را به صف شهدا رساند.


جلوه هایی از شهید:
شهید از نظر اخلاقی دارای اخلاقی نیک و پسندیده بود. به پدر و مادر خود مهربانی می کرد. همیشه به فکر مستمندان و بیچارگان بود. نمازهای خود را به موقع می خواند و نماز شب او ترک نمی شد. با دوستان و خویشاوندان خود نیز با خلق خوش برخورد می کرد.


پیام شهید:
ای برادر و خواهر مسلمان تو که پذیرفتی تسلیم خدا باشی آیا فکر می کنی با جاری کردن شهادتین بر زبان، ایمان آوردن به اتمام رسید؟! هرگز، اسلام دین مبارزه است و دین عمل، هر کس پذیرفت که در یک محدوده ای طبق موازین، شرایطی را بپذیرد باید به آن قوانین عمل کند در غیر اینصورت مورد قبول نیست.


گلبرگ های خاطره:
نقل از سید اصغر اعتصامی: بسیجی ها به شوق احدی الحسنین آمده بودند و زیارت و شهادت را پیگیری می کردند. در همین سلک سید مهدی حسینی عاشق خط مقدم و هجوم بر قلب دشمن بود. در زمان عملیات بدر او در آتشبار 5 در منطقه ی زید پدافند بود، او را دیدم، با اعتراض گفت: چرا مرا به عملیات نمی فرستید؟ هر چه توجیه کردم قانع نشد، نهایتاً قول دادیم او را به عملیات ببریم. 2 روز بعد به منطقه ی عملیاتی بدر (جاده ی خندق) انتقال پیدا کردیم. او در همان جا به فیض شهادت نایل آمد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی