شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید ایرج شریفی
نام پدر: براتعلیشهید ایرج شریفی
تاریخ تولد: 1344
محل تولد: رهنان
شغل: محصل – پاسدار وظیفه
یگان اعزام کننده: سپاه پاسداران
تاریخ شهادت: 63/12/22
محل شهادت: شرق دجله
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید ایرج شریفی از زاهدان شب و شیران روز به شمار می رفت. او در یک خانواده ی مذهبی دیده به جهان گشود. از کودکی چهره ی شادابی داشت و در تمام دوران تحصیل فردی ممتاز به شمار می رفت. ایشان در ضمن تحصیل به پدر و مادرش هم کمک می کرد. در سال 1357 با رتبه ی عالی دوران راهنمایی را به پایان رسانید و در همان سال بود که اعتصابات علیه رژیم شاهنشاهی آغاز شد. شهید هر روز در راهپیمایی ها و تظاهرات خیابانی در اصفهان و رهنان شرکت داشت. در چهره و حرکات او مکارم اخلاق به خوبی نمایان بود. به نماز اهمیت زیادی می داد و نمازهای بی ریا و با حالی برپا می داشت. مرتب در نماز جماعت شرکت می نمود. از غیبت و تهمت دوری می جست به حدی که در حضور او کسی جرأت نمی کرد از شخص غایبی سخن به میان آورد. 


پس از انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی، در یکی از واحدهای آموزشی خمینی شهر ثبت نام کرد و همراه با جمعی از دوستان که اکثر آن ها شهید شدند دوره ی 30 روزه ی آموزش را طی و بلافاصله به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد. حدود سه ماه در خط مرزی ایلام از حریم مقدس اسلام دفاع کرد. بعد از شرکت در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر درعملیات های محرم، رمضان، والفجر 2 و 4 شرکت نمود و در عملیات خیبر یکی از طلایه داران به شمار می رفت و از ناحیه ی سر مجروح گشت.
پس از طی دوران نقاهت دوباره به جبهه رفت و در طول عملیات خیبر تا عملیات بدر یکی از افراد کادر گردان موسی بن جعفر (ع) از لشکر امام حسین (ع) بود. ایشان اکثر شب ها به نماز شب مشغول بود و اکثر اوقات با تسبیحی که در دست داشت استغفار می کرد و ذکر خدا بر زبانش جاری بود. ایرج دیگر طاقت دوری معبود خود را نداشت و از طرفی مشتاق دیدار دوستان شهیدش بود. عاقبت در صبح چهارشنبه 22 اسفند 1363 در عملیات بدر در پاتک عراقی ها با اصابت ترکش های بسیار زیاد بر پیکر پاک و مطهرش به خدا پیوست. به امید روزی که فساد و تباهی را آقا امام زمان (عج) برچیند و پرچم پرافتخار توحید را بر تمام جهان بگستراند.


پیام شهید:
ای عزیزانم، مواظب ضد انقلابی ها باشید. همیشه حرف ها و کارهایتان برای خشنودی خداوند باشد. دل به این دنیای فانی نبندید و برای آخرتتان توشه ذخیره کنید. از حرام دوری کنید. به مرگ و فشار قبر و دوزخ بیندیشید تا گرفتار معاصی نشوید. غیبت نکنید، تهمت نزنید که باعث فلاکت می شود.
همیشه می گفت دشمنی و عداوتی که از بعثیون دیدم و جنایاتی که آن ها کرده اند یک لحظه نمی گذارد که در بستر بخوابم، باید برای مبارزه با این دشمن در صحنه بود.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی