شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید حسین میرحسینی
نام پدر: سید صادقشهید سید حسین میرحسینی
تاریخ تولد: 1344
محل تولد: رهنان
شغل: جوشکار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 63/12/21
محل شهادت: شرق دجله
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
پس از پشت سر گذاشتن دوران طفولیت و دوران ابتدایی از اوایل انقلاب همراه بزرگترها به تظاهرات می رفت. پس از انقلاب عضو بسیج شده به جبهه شتافت و درضمن درس خود را هم ادامه داد و در عملیات های فتح المبین، طریق القدس، بدر و خیبر شرکت کرد و  8 بار زخمی شد و در عملیات خیبر به شهادت رسید. از سال 1360 تا 1363 به طور مداوم در جبهه ها به سر می برد و فقط اوقاتی که زخمی بود به منزل می آمد.


جلوه هایی از شهید:
از خصوصیات بارز شهید اینکه نماز شب و قرآن خواندن وی هیچ گاه ترک نمی شد حتی در مواقع مرخصی که از جبهه می آمد. همیشه برادرانش را ارشاد می نمود که در خط اسلام باشید و درس بخوانید تا خدمتگزار خوبی برای اسلام و مسلمانان باشید.


پیام شهید:
به شما سفارش می کنم که نماز جمعه و جماعات را ترک نکنید. خواهران گرامی، حجاب مشت محکمی است به دهان یاوه گویان شرق و غرب، پس حجاب خود را رعایت کنید و ببینید الگوی شما چه کسی است؟ (حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س)، حضرت مریم (س) ...). نکند خدایی ناکرده با عمل و رفتار ظاهری خود خون شهیدان را پایمال کنید و بدانید که آخرتی هست تا به عملتان رسیدگی شود.
برادران عزیز، الگوی شما باید سیدالشهدا (ع) باشد. حسین گونه اسلام را بشناسید و حسین گونه در راه خدا جهاد کنید، اگر بکشید یا کشته شوید پیروزید. همیشه یاور مظلوم و دشمن ظالم باشید. مملکت ما به متخصصان با ایمان احتیاج دارد پس درس تان را به بهترین وجه بخوانید و نیت خود را اصلاح کنید و خود را خالص نمایید. زیاد قرآن و نهج البلاغه و کتاب های اخلاقی بخوانید تا دل هایتان به نور ایمان روشن شود. در پایان از تمامی دوستان و امت قهرمان و پدر و مادر و خواهر و برادرانم حلالیت می طلبم.


گلبرگ های خاطره:
حسین فردی خوش اخلاق و از لحاظ اجتماعی با دیگران بسیار خوش برخورد بود. با خانواده نیز رابطه ی بسیار خوبی داشت و نیاز خانواده را تأمین می کرد. اوقات فراغت خود را به صله ی ارحام می پرداخت. پس از اعزام به جبهه به یکباره در او تحولی عظیم رخ داد به طوری که سرشار از شور و شوق جبهه و عشق به جهاد شده بود. در عملیات بدر اولین کسی که پایش به خاک دشمن رسید حسین میر حسینی بود، او همزمان قاتل خود را کشت و به شهادت رسید و ایشان اولین شهید عملیات بدر بود.


تصاویر شهید:

شهید سید حسین میرحسینی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۲)

  • سیّدحسین میرحسینی
  • گفتم کلید قفل شهادت شکسته است!

    یا اندر این زمانه، در باغ بسته است؟

    خندید و گفت: ساده نباش ای قفس پرست!

    در بسته نیست پال و پر ما شکسته است!


    انشاالله ما هم توفیق ادامه راهشان را داشته باشیم

    یا علی

  • سید محمد جواد میر حسینی
  • دوستت دارم عمو

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی