شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید مهدی صدیقی
نام پدر: سید حسینشهید سید مهدی صدیقی
تاریخ تولد: 1347
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/12/8
محل شهادت: جزیره ی مجنون
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
سید مهدی صدیقی در تاریخ 1347/11/1 در یک خانواده ی مستضعف و مذهبی در شهر رهنان به دنیا آمد. وی دوران طفولیت را سپری کرد. سپس دوران مدرسه را با موفقیت پشت سر گذاشت. پس از انقلاب به تحصیلات مذهبی ادامه داد تا موقعی که به جبهه اعزام شد. همان طور که در وصیتش نوشته در خواب دیده بود که در این راه شهید می شود و به عشق نوشیدن این شربت لحظه شماری می کرد. به طوری که مدت 29 روز در جبهه شرکت داشت که بالاخره در شب حمله ی پیروزمندانه ی خیبر در جزیره مجنون بر اثر اصابت یک ترکش به ناحیه ی شکم، زخمی گردید و بعد از 3 روز مداوا در یکی از بیمارستان های تهران در سن 15 سالگی به درجه ی رفیع شهادت نایل امد.


جلوه هایی از شهید:
هر روز به نحوی به فقرا کمک می کرد. همیشه از انقلاب طرفداری می کرد و عاشق امام و جبهه و شهادت بود.


پیام شهید:
از شما می خواهم صبر و شکیبایی نشان دهید که تثبیت اسلام به این خون هاست و شما باکی از خون ها نداشته باشید، چرا که ناشی از تبلور ایمان به اسلام در وجود جوان هاست و بیانگر آن است که اصیل ترین مکاتب، اسلام است که اینچنین در اعماق وجود انسان ها ریشه می دواند و آن ها را متکامل می کند و به آن ها قدرت و اراده می دهد. من می دانستم شهید می شوم چون خواب دیدم. ای مردم دلاور و مهربان، از من حقیر این نصیحت را بشنوید و از تفرقه بپرهیزید که موجب شادی دشمن است.


گلبرگ های خاطره:
از زبان برادر شهید: در یکی از روزها پدرمان پول تو جیبی روزانه هر دو نفرمان را به آن شهید داد و راهی مدرسه شدیم. موقع زنگ تفریح مدرسه، وقتی من پول خود را از او طلب کردم، با جواب منفی او روبرو شدم و چون دلیل آن را پرسیدم آن شهید به من جواب قانع کننده ای نمی داد، وقتی با اصرار من مواجه شد، ناچار به بازگویی آن کار خیر شد. او پول تو جیبی آن روز من و خودش را به یکی از همکلاسی های فقیر و یتیم داده بود.


تصاویر شهید:

شهید سید مهدی صدیقی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی