شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید مصطفی حسینی
نام پدر: سید ابوالقاسمشهید سید مصطفی حسینی
تاریخ تولد: 1338
محل تولد: رهنان
شغل: سماورساز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/12/4
محل شهادت: جنوب
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندیگنامه:
سید مصطفی در سال 1338 در شهر رهنان به دنیا آمد و دوران کودکی را پشت سر نهاد و در هنگام شروع جنگ تحمیلی با شجاعت و صفایی که داشت در جبهه حضور پیدا کرد و به پاسداری از میهن اسلامی پرداخت و سرانجام در عملیات خیبر به فیض شهادت نایل آمد.


پیام شهید:
اینک که حسین زمان (خمینی) هل من ناصر ینصرنی را فریاد می زند آیا می شود جواب فرزند پیامبر را نداد. من مردن را بهتر از زندگی ذلت بار می دانم و به شما توصیه می کنم که روحانیت مبارز را تنها نگذارید. برادرانم، فرمان امام را مو به مو اجرا نمایید و خواهرانم، زینب گونه زندگی کنید.
ای کاش صحنه ی مرگم چنان پرداخته شود که تکه تکه ی گوشت تنم همچون ذراتی در معراج الهی حضور یافته و در پهنه ی گیتی گسترده شود.


گلبرگ های خاطره:
قبل از عملیات خیبر او که فرمانده ی دسته ی یکم گروهان خط شکن بود نزد فرمانده گردان، غلامرضا آقاجانی که در عملیات بدر به شهادت رسید، آمد و با توجه به عمق یک کیلومتری موانع در جلوی خط دشمن پیشنهاد داد که اگر خدای ناکرده موفق به عبور از میدان مین نشدیم، من داوطلب جانبازی هستم. فرمانده گردان به او گفت: درست است که عمق میدان مین و موانع سیم خاردار زیاد است، اما اولاً عنایت خدا و ثانیاً تلاش گردان تخریب را نیز داریم و ان شاء الله چنین نیازی به وجود نخواهد آمد، کما اینکه تا به حال برای ما پیش نیامده. اما این پیشنهاد موجب شد که بسیاری مراجعه کرده و سرانجام دسته ای تشکیل شد به نام پیشتازان شهادت که سید مصطفی معروف به داچی – زیرا به نیروها از روی انس و برادری داچی (برادر) خطاب می کرد – فرمانده آن دسته بود.
شب عملیات به حمدالله معبر مین در زمان بسیار کوتاهی توسط فرمانده گردان تخریب، برادر حاج شفیعی ها باز شد اما سید مصطفی که عاشق شهادت بود با گلوله ی تیربار دشمن به شهادت رسید.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی