شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید جعفر عقیلی
نام پدر: سید عبداللهشهید سید جعفر عقیلی
تاریخ تولد: 1346
محل تولد: رهنان
شغل: سماور ساز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/12/4
محل شهادت: جنوب
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
ایشان در سال 1346 در شهر رهنان متولد شد و دوران کودکی را پشت سر گذاشت تا اینکه به سن نوجوانی رسید و مشغول تحصیل شد، ولی تا پنجم ابتدایی بیشتر ادامه نداد و از همان سن نیز شروع به کار کرد. ابتدا استیل سازی را انتخاب کرد و با شوقی بسیار به کار مشغول شد، بعد از آن نیز این شغل را به سماور سازی تغییر داد. حدود 6 سال در این حرفه بود تا اینکه ندای حقانیت را شنید و سراسیمه عازم جبهه های جنگ شد. آری، به این ندا لبیک گفت و به سوی آن شتافت. 4 ماه اول به کردستان اعزام شد و بعد از مدتی استراحت دوباره رفت و دیگر به این دنیای فانی برنگشت. آری، او به مقام شهادت رسید. 17 سال از عمر او بیشتر نگذشته بود که خون خود را نثار عزیزانش کرد.


جلوه هایی از شهید:
وی از همان کودکی فردی خوش سیرت و خوش اخلاق و بسیار زرنگ بود. در دوران نوجوانی نیز همیشه تلاشش کمک به دیگران بود و از وظایف خود می دانست که به همنوعان خود کمک کند.


پیام شهید:
بارخدایا، تو شاهدی که با اقرار به وحدانیت تو از هرگونه وابستگی، خود را رهانیدم. فقط برای رضای تو و برای فرزند پیامبر تو خالصانه و عاشقانه به سوی جبهه ی نور علیه ظلمت حرکت کردم.
بارخداوندا، ای یار مظلومان، فقط تو را می پرستم و از تو یاری می جویم و به دستور اسلام و احکام اسلام لازم می دانم  چند کلمه وصیت بنویسم. پدر و مادرم، شما تا به حال خیلی زحمت کشیده اید تا مرا به این سن رساندید و از شما پدر و مادرم خیلی خیلی تشکر می کنم و ان شاء الله حلالم می کنید و از شما می خواهم که به یک یک دوستان و آشنایان سلام مرا برسانید و بگویید هر بدی از من دیده اند حلال کنند. خواهش می کنم برای من گریه نکنید و اگر هم گریه کردید برای امام حسین (ع) و برای زینب و فاطمه زهرا (س) و برای پیامبر (ص) گریه کنید.


گلبرگ های خاطره:
در سن 16 سالگی هوای رفتن به جبهه در ذهنش خطور کرد، چون سنش مناسب نبود و قدی کوتاه داشت او را قبول نکردند ولی که عشق جبهه رفتن را داشت با پوشیدن لباس های اضافی تقریباً خود را بزرگ و تنومند ساخت و به مسجد محله رفت و ثبت نام کرد. بعد از آن به خانه آمد و از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید. قبل از رفتن از روی صداقت و مهربانی برای همه ی اعضای خانواده هدایایی تهیه نموده و به آن ها داد و بعد از خداحافظی به جبهه رفت. حدود 4 ماه در کوه های سرد کردستان خدمت کرد و بعد از آن در جبهه ی جنوب به لقاء معبود شتافت.


تصاویر شهید:

شهید سید جعفر عقیلی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی