شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید اکبر باباصفری
نام پدر: فتح اللهشهید اکبر باباصفری
تاریخ تولد: 1338
محل تولد: رهنان
شغل: قالب بند
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/12/8
محل شهادت: شط فرات (منطقه ی جنوب)
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
اکبر باباصفری در خانواده ای متوسط پا به عرصه ی گیتی گذاشت و تا کلاس پنجم ابتدایی در مدرسه علم آموزی کرد. سپس به کار تولیدی در رشته ی قالب سازی روی آورد. ایشان در سال 56 به خدمت سربازی رفت و در سال 57 به فرمان امام امت از خدمت فرار کرد. در مراحل انقلاب خیلی فعال بود. در راهپیمایی ها شرکت می کرد.
شهید یکسال در منطقه ی محروم سیستان و بلوچستان به کمک مردم مستضعف شتافت و با اشرار و قاچاقچیان مبارزه کرد. به محض شروع جنگ تحمیلی به جبهه روی آورد و در منطقه ی عملیاتی آبادان مجروح گشت. پس از بهبود، به خاطر شایستگی، مسئولیت فرماندهی گردان را پذیرا گشت و در همان مسئولیت در عملیات خیبر همچون حضرت اباالفضل (ع) در کنار شط دجله شربت شهادت نوشید.


جلوه هایی از شهید:
شهید به خاطر جراحتی که داشت پایش را عمل کردند و پس از بیرون آوردن تیر آن را گچ گرفتند که پس از چند روز خودش با اره گچ را شکست و مجدداً روانه ی جبهه شد. شهید اکبر دومین شهید خاهواده است.


پیام شهید:
به شما توصیه می کنم که وحدت را حفظ کنید و چنگ به ریسمان الهی بزنید و متفرق نشوید و ادامه دهندگان راه شهیدان باشید. ای امت، من به ندای هل من ناصر ینصرنی امام عزیز لبیک گفتم و با عشق و شوق به جبهه رفتم تا به هدفم و معبودم الله برسم و از شما می خواهم که بالای سرم در مسجد فاطمیه با تمام دوستانم و برادرانم و خواهرانم گرد هم آیید، برایم دعا کنید تا خدا مرا ببخشد. یقین دارم که برادرم مهدی به بالینم خواهد آمد و من می روم به راه او تا با او ملاقات کنم. می روم تا خونم را فدای اسلام کنم. همان طور که برادرم کرد.
خدا می داند که دلم هوای برادر را کرده و حالا با عزت و شهادت به سوی الله و نزد برادرم می روم. در فراقم صبر کنید. متوسل به الله شوید.
از همسرم می خواهم که از فرزندم مواظبت کند تا حسین گونه تربیت شود. او را جوری تربیت کند که به اسلام خدمت کند و راه ما شهدا را ادامه دهد.


گلبرگ های خاطره:
در آخرین مرخصی که برگشت به پدر بزرگوارش گفت: پدر عزیزم من برای آخرین بار می روم و تا 15 روز دیگر مرا می آوردند.
پدرجان راضی نیستم کسی از خون من بهره برداری کند زیرا شهید فروشنده (جان خود) و خدا خریدار خون شهید می باشد.


تصاویر شهید:

شهید اکبر باباصفری


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

شرمنده ایم یادت گرامی روحت شاد
محمود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی