شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید علی زین العابدینی

نام پدر: رمضانشهید علی زین العابدینی

تاریخ تولد: 1345

محل تولد: رهنان

شغل: مکانیک

یگان اعزام کننده: بسیج

تاریخ شهادت: 62/8/4

محل شهادت: کردستان (مریوان)

زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان

زندگینامه:

علی زین العابدینی به سال 1345 در خانواده ای متعهد، مذهبی و زحمتکش در شهر شهید پرور رهنان دیده به جهان گشود. پس از پشت سرگذاشتن دوران طفولیت راهی مدرسه شد و برای کسب علم و دانش همت گماشت و تا سال دوم راهنمایی را با موفقیت پشت سرگذاشت. بر حسب نیازی که در خانواده  می دید به کار و تلاش روی آورد و در حرفه ی مکانیکی مشغول به کار شد.

پس از هجوم وحشیانه بعثیان مزدور به خاک ایران اسلامی، شهید زین العابدینی برای دفاع از اسلام و میهن راهی جبهه های حق علیه باطل شد و چند مرتبه در جبهه های جنگ حماسه ها آفرید، تا اینکه در آخرین مرتبه در عملیات والفجر 4 به آرزوی دیرینه ی خود رسید و شربت گوارای شهادت را نوش جان نمود.

جلوه هایی از شهید:

گذشت و فداکاری، خلوص و صداقت، مهربان، خوشرفتار و خوش اخلاق بودن، داشتن علاقه به مسائل مذهبی و احترام به والدین از خصوصیات اخلاقی آن بزرگوار بود.

پیام شهید:

چه گواراست که جان شیرین در راه دوست فدا شود همان دوستی که از رگ گردن به ما نزدیکتر است. چه بهتر که این مرگ در پیشگاه ملتی باشد که به جرم پیروی از قرآن مورد هجوم ابرقدرت ها و جنایتکاران قرار گرفته است. از همه ی شما می خواهم که راه ائمه اطهار (ع) و امام بزرگوار را ادامه دهید.

گلبرگ های خاطره:

پدر شهید نقل می کند: یک بار که علی می خواست به جبهه برود من در کارگاه مشغول کار بودم. علی آمد در کارگاه و گفت: پدر کاری نداری من می خواهم به جبهه بروم و من گفتم: پسرم اگر می شود این بار به جبهه نرو و در عوض همین جا خدمت سربازیت را انجام بده، ولی ایشان در جواب من با متانت خاصی گفت: پدرم چطور به خودم اجازه بدهم به جبهه ی کردستان نروم و حالآن که ضد انقلاب در آن جا بسیجیان و پاسداران را مظلومانه یکی یکی سر می برند و میهن اسلامی مان را مورد هجوم قرار می دهند و سرانجام ایشان به کردستان رفت و در نهایت شهید شد و به آرزوی خود رسید.

تصاویر شهید:

شهید علی زین العابدینی

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی