شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید رسول حسینی
نام پدر: سید علیشهید سید رسول حسینی
تاریخ تولد: 1339
محل تولد: رهنان
شغل: کشاورز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/8/13
محل شهادت: کردستان (مریوان)
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر هنان


زندگینامه:
در پنجم اردیبهشت 1339 در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و پدر و مادر او به علت احترام و علاقه ی وافر به پیامبر اکرم (ص) نامش را رسول گذاشتند. او در سن طفولیت همراه پدر  به کشاورزی و دامداری می پرداخت و رنج زندگی را بر دوش خود احساس می کرد تا اینکه به سن هفت سالگی رسید و مشغول تحصیل گشت، ولی از آنجا که امکانات تحصیل برایش مهیا نبود درس را رها کرده و به کمک پدرش شتافت. کارهای دشوار و طاقت فرسا او را به جوانی پر شور تبدیل نموده بود. او در سن بلوغ امام خمینی را به عنوان مرجع و رهبر خود برگزید و از همان سال بنا به دستور رهبرش مبارزه با رژیم پهلوی را آغاز کرد. از خصوصیات بارز او شرکت در نماز جمعه ی اصفهان و سخنرانی ها و مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در سال های خفقان رژیم گذشته بود. او خود را در برابر بی عدالتی ها و نابرابری ها و ظلم و ستم رژیم مسئول می دانست. او در تأسیس و بازگشایی کتابخانه ی اسلامی رهنان سهم بسزایی داشت و تکثیر و پخش اعلامیه در سطح شهر و شرکت در تظاهرات از فعالیت های دیگر او بود.


جلوه هایی از شهید:
شهید چند روز مرخصی خود را همواره به مطالعه ی قرآن و کتب مذهبی می پرداخت و قضای روزه های فوت شده در جبهه را می گرفت. برایش همسر عقد کرده بودیم، به او گفتیم اجازه بده تا مراسم ازدواج را فراهم کنیم و او هر دفعه می گفت: یک مرتبه ی دیگر بروم و بیایم.


پیام شهید:
اما آن هایی که در هر لباسی چه در لباس روحانیت غیر مسئول و غیر متعهد و چه در لباس پیکار و کارگر و منافقین خلق و چه در هر لباسی که هستند و به نام اسلام و روحانیت و به نام ملی بودن و مردمی بودن، سدی شده اند جلوی راه اسلام و انسانیت و قرآن، ما آنان را محکوم می کنیم و پشتیبانی خود را با جان و خون و گوشت خود از اسلام و قرآن و روحانیت عامل متعهد پیرو خط امام اعلام می داریم.
ملت مسلمان بیدار باشید که فرمان حضرت امام خمینی امروز دستور پیامبر و دستور قرآن و اسلام است. ای برادران طلبه و ای برادران سپاهی و برادران کمیته و بسیجی، بیدار و هشیار باشید، شیطان به وسیله ی پست و مقام و میز و دفتر شما را نخرد. رسالتی که امروز بر دوش ما رزمندگان است این است که ما امروز امام داریم، رهبر داریم، وظیفه ی ما مشخص است. امام می فرماید: اگر می خواهید قرآن زنده بماند، اسلام زنده بماند و زندگی خوب داشته باشید و پیش خدا رو سفید باشید بستگی دارد به این جنگ سرنوشت ساز.


تصاویر شهید:

شهید سید رسول حسینی

شهید سید رسول حسینی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی