شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید صادق اعتصامی
نام پدر: سید اسداللهشهید سید صادق اعتصامی
تاریخ تولد: 1336
محل تولد: رهنان
شغل: کشاورز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/12/25
محل شهادت: جزیره ی مجنون
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید اعتصامی در سال 1336 در یک خانواده ی مذهبی در شهر رهنان چشم به جهان گشود و بعد از سپری نمودن دوران طفولیت به مدرسه رفت و پس از کسب مدرک ششم ابتدایی جهت انجام امور کشاورزی و کمک به خانواده به کار مشغول شد. با شروع جنگ تحمیلی به خدمت مشغول شد و در مناطق غرب و جنوب کشور به پاسداری پرداخت. در این مدت چندین بار مجروح گردید ولی پس از بهبودی نسبی مجدداً به جبهه اعزام می شد. شهید اعتصامی در عملیات های زیادی شرکت کرده بود که آخرین آن، عملیات خیبر بود. ایشان در انتهای این عملیات بر اثر ترکش خمپاره مجروح گردید و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان های تهران در تاریخ 62/12/25 به لقاء الله پیوست.


جلوه هایی از شهید:
از خصوصیات اخلاقی بارز این شهید می توان به مهربانی، خونگرمی و خنده رویی در محیط منزل، کار و جبهه اشار نمود. به این دلیل اکثر دوستان و فامیل علاقه ی خاصی به وی داشتند. خصوصیت دیگر این شهید زحمت فراوان کشیدن و دلسوزی برای افراد خانواده بود.


پیام شهید:
عجیب است حال انسان هایی که می دانند می میرند و می دانند در پای میز محاکمه به بند کشیده خواهند شد اما باز نشسته اند و دست روی دست می گذارند و می خورند و می خندند و آسوده و بی خیال می خوابند. چه عجیب است داستان آدمی که می داند بعد از مرگ او را بازخواست می کنند اما بی خیال در یک زندگی آسوده روز را به معصیت می گذراند و شب را آسوده همراه یک  سری از معاصی به خواب می رود. برادرم، ما را فراری از مرگ نیست و مردن نیز فرار از حکم خدا نیست. خوشا به حال آنان که زندگی شان برای خدمت به مردم و مرگشان در راه خداست.


گلبرگ های خاطره:
یکی از بهترین خاطرات به یادماندنی از این شهید موضع گیری نسبت به بنی صدر در شهر و جبهه بود، به شکلی که در روز حضور بنی صدر در میدان امام اصفهان، وی اضافه بر شعار دادن، دیگران را شدیداً تحریک می نمود تا با وی در درگیری های لفظی و عملی همراه شوند.
از خاطرات دیگر این شهید بزرگوار این بود که بعد از عقد خود همه ی حلاوت های دنیوی را ترک می نماید و در عصر همان روز به کردستان اعزام می گردد.


تصاویر شهید:

شهید سید صادق اعتصامی

شهید سید صادق اعتصامی

شهید سید صادق اعتصامی

شهید سید صادق اعتصامی

شهید سید صادق اعتصامی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی