شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید احمد زاج شور
نام پدر: اکبرشهید احمد زاج شور
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: آبادان
شغل: بسیجی
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 64/12/1
محل شهادت: فاو
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید احمد زاج شور (دومین شهید خانواده) به سال 1345 در شهر مظلوم و مقاوم آبادان، در خانواده ای متعهد و مذهبی پا به عرصه ی وجود گذاشت. از کودکی با اخلاق و رفتار و تعالیم اسلامی آشنا گردید و تربیت یافت. دوران کودکی را همزمان با کسب تعلیم و تربیت اسلامی در دامان پاک و آغوش پدر و مادر مذهبی خویش به تحصیل در مقطع ابتدایی و راهنمایی گذراند. بعد از آن به علت عشق و علاقه ی خاصی که به بسیج و فعالیت با سپاه پاسداران داشت وارد بسیج سپاه گردید و سرانجام به علت روحیه ی بلند و همت عالی که داشت راهی جبهه های حق علیه باطل گردید و در مصاف با بعثیان پلید روح پاکش را به ملکوتیان سپرد و شربت گوارای شهادت را نوشید.


جلوه هایی از شهید:
شیرین زبانی، خوشرویی، خوش اخلاقی و پایبندی به مسائل مذهبی، نماز خواندن و احترام به والدین از خصوصیات بارز ایشان بود.


پیام شهید:
از تمامی برادران و خواهران می خواهم که راه ولایت فقیه که همان راه خداست را ادامه بدهند.
برادران  در جبهه شرکت کنید و نگذارید بعثیان، برادران همخون ما را به شهادت برسانند و در راه اسلام با منافقان کوردل و از خدا بی خبر مبارزه کنید.


گلبرگ های خاطره:
شهید دوران آموزشی را در نجف آباد شروع کرد. هنوز آموزش تمام نشده بود که برادر شهید شهیدش (شهید اسماعیل زاج شور) ایشان را جهت تکمیل آموزش به اهواز (شهرک) بردند و تحت نظر برادرش آموزش دید. شهید بارها به جبهه می رفت ولی هنوز یک اربعین بیشتر از شهادت برادرش نگذشته بود که شهید به جبهه اعزام شد. او مدتی قبل از شهادتش خوابی را برای مادرش نقل کرده بود که من در خواب اسماعیل را دیدم که نوشته ای را (آیه ای) به من داد و گفت اگر می خواهی من را در خواب ببینی این را بخوان و این نوشته را فقط خودش می خواند و به کس دیگر نمی گفت. شهید مدت زیادی در جبهه ها بود و بعد از ابراز رشادت های بسیار، در آبادان، شهر زادگاهش به شهادت رسید، در حالی که پدر شهید در همان زمان در آبادان در جبهه های نبرد حق علیه باطل برای دفاع از وطن می جنگید.


یادش گرامی و راهش پر هروباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی