شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید مرتضی محمد شریفی
نام پدر: علیشهید مرتضی محمد شریفی
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: رهنان
شغل: مکانیک – پاسدار وظیفه
یگان اعزام کننده: سپاه پاسداران
تاریخ شهادت: 64/1/29
محل شهادت: شرق دجله
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
وی در سال 1345 در رهنان در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. از همان خردسالی پر تحرک و جسور و مقاوم بود. دوران دبستان را به خوبی طی کرد و در مدرسه ی راهنمایی ثبت نام نمود. در ضمن تحصیل به پدر و مادرش کمک کی کرد. مشکلات زندگی، او را بر آن داشت که دیگر به مدرسه نرود و تصمیم گرفت به کسبی مشغول گردد و بالاخره حرفه ی مکانیکی را انتخاب نمود. دوران کار او مصادف بود با سال 1357 و اکثر اوقات از محل کار خود به تظاهرات و راهپیمایی می رفت. با شروع جنگ تحمیلی شهید تلاش فراوان کرد که به جبهه برود. حدود شش ماه به کردستان رفت و پس از برگشتن از کردستان موفق شد در لشکر امام حسین (ع) در واحد تعمیرگاه مشغول کار شود. وی در عملیات محرم، والفجر 2، والفجر4، والفجر6، و خیبر شرکت کرد و سرانجام در 29 فروردین 64 به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
او جوانی آرام و متین و راضی به رضای الهی بود. با پدر و مادر و همکارانش مهربان بود. از صفات بارز او تقوا و ایمان و حضور در مسجد و عشق به جبهه ها بود.


پیام شهید:
از امام خمینی که مظهر اسلام ناب محمدی (ص) است پیروی کنید که تنها راه رسیدن به سعادت است. ملت شهید پرور ایران، صبر را پیشه ی خود گردانید و سختی ها را به جان و دل بخرید و همواره پیرو راه شهدای اسلام باشید و تقوا و پرهیزکاری را توشه ی آخرت خود قرار دهید.


گلبرگ های خاطره:
خاطره از پدر شهید: وقتی که می خواست برای آخرین بار اعزام شود نامه ی اعزام را که گرفت گفت الحمدلله این برگه ی شهادت من است.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی