شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید عبدالرحیم افتخاری
نام پدر: احمدشهید عبدالرحیم افتخاری
تاریخ تولد: 1344
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 65/11/10
محل شهادت: شلمچه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید در صبح 44/7/20 در خانواده ای متوسط و مذهبی در شهر رهنان به دنیا آمد. بعد از سپری شدن دوران طفولیت راهی دبستان شد و تا سوم راهنمایی تحصیل کرد. سال دوم راهنمایی وی مصادف با انقلاب بود و در راهپیمایی ها و نوشتن شعار بر روی دیوارها علیه رژیم و همچنین تشکیل جلسات شرکت داشت. بعد از پیروزی انقلاب به اتفاق دوستان خود انجمن اسلامی جوانان را تشکیل دادند. او با شروع جنگ تحمیلی دوره ی نظامی را طی کرد و در سال 60 راهی جبهه شد و در بسیاری از عملیات ها شرکت کرد. چندین بار مجروح گردید و سرانجام در روز پنجشنبه 65/11/10 در منطقه ی شلمچه بر اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید. همچنین ایشان در شهر نیز با ضد انقلابیون و سوداگران مرگ مبارزه می کرد.


جلوه هایی از شهید:
بسیار متین و بردبار بود. تنفر از غیبت داشت. برگزاری نماز شب  و دعای کمیل و زیارت عاشورا و دعای توسل از کارهای مهم ایشان بود. کم حرف بود و همچنین ایشان قرآن را بسیار تلاوت می کرد و نکته ی دیگر اینکه ایشان به پاکیزگی خیلی اهمیت می داد.


پیام شهید:
پیامم به مردم عزیزمان این است که راه و پیام امام را به فراموشی نسپارید. جبهه ها را خالی نگذارید. از خانواده ام برای اینکه ما را پرورش دادند و بزرگ کردند تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم از شهید شدن من ناراحت نشده باشند و در آخر همه را به خدای بزرگ می سپارم. امام را دعا کنید.
شهید در قسمتی از وصیت نامه ی خود می فرماید: الهی هب لی کمال الانقطاع الیک. خدایا بریدن از همه چیز و گرویدن به سوی تو نهایت آرزوی من است و اگر راهی برای فرار از حکومت تو وجود داشت من هرگز میل به فرار نداشتم و اگر مردنی در کار نبود من دیگر بیش از این طاقت نداشتم.


یادش گرامی  و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی