شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید رضا مختاری
نام پدر: محمدشهید سید رضا مختاری
تاریخ تولد: 1341
محل تولد: رهنان
شغل: قلمزن
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/12/17
محل شهادت: جزیره مجنون
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید در شهر رهنان در خانواده ای متوسط به دنیا آمد. پس از طی دوران کودکی تا دوم نظری تحصیلات خود را ادامه داد. علت ناتمام ماندن تحصیل او، به عهده گرفتن سرپرستی خانواده اش بود. بعد از گذراندن دوره سربازی و هم در حین سربازی به جبهه رفت و می گفت وظیفه ی ماست که از انقلاب اسلامی دفاع کنیم. فرد مومن و با خدایی بود. طرفدار مظلومان بود و همیشه به فقرا کمک می نمود. همیشه به خانواده اش توصیه می نمود که به طور غیر مستقیم به مستمندان کمک کنند. اوایل انقلاب در راهپیمایی ها شرکت می کرد و همراه سیل خروشان مردم بود. امام را بسیار دوست داشت.


جلوه هایی از شهید:
شهید علاقه ی عجیبی به دعای کمیل داشت و نسبت به والدین دلسوز و با گذشت بود. همیشه و در همه جا از روحانیون متعهد و مبارز و در خط امام دفاع می کرد. شهید در اوقات فراغت خود به مطالعه ی کتب سودمند می پرداخت.


پیام شهید:
آخرین سفارش شهید داشتن صبر و شکیبایی، تداوم بخشیدن راه شهدا، حفظ آرمان های جمهوری اسلامی و دعا برای فرج امام مهدی (عج) بود. شهید می گوید:
آری، چه بگویم؟ هرچه بگویم از اوست، هر چه داریم از اوست، هر چه تقدیر الهی باشد همان پیش می آید. دنیا کلاس درسی بیش نیست و دیر یا زود هر انسانی باید در این کلاس درس امتحان بدهد.


گلبرگ های خاطره:
خاطره ای از زبان همرزمانش: به غیر از دوستی و خاطره که از زمان بچگی با شهید داشتم، افتخار این را هم داشتم که مدت شش ماه در جبهه های دفاع مقدس با هم باشیم و در این مدت در واحد اطلاعات و عملیات مشغول به خدمت بودیم. مأموریت های مهمی به ما واگذار می شد و در مناطق بسیاری از آبادان تا عین خوش همراه هم بودیم.
بهترین خاطره ای که از شهید دارم، پیشتاز بودن و گذشت و ایثار در تمام کارها بود.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی