شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محمد کریم ملایی
نام پدر: علی محمدشهید محمد کریم ملایی
تاریخ تولد: 1343
محل تولد: رهنان
شغل: نجار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/8/11
محل شهادت: عین خوش
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
محمد کریم ملایی در یکی از خانواده های مذهبی و متوسط شهر رهنان دیده به جهان گشود. در سن 7 سالگی پدرش را از دست داد. دوره ی ابتدایی را در شهر رهنان به پایان برد . دو سال ترک تحصیل کرده و به شغل نجاری پرداخت. بعد از دو سال به مدرسه بازگشت و دوران راهنمایی را شروع کرد و هنوز این دوره را به پایان نرسانده بود که راهی جبهه شد و در عملیات های فتح المبین و بیت المقدس شرکت کرد و سرانجام در عملیات محرم به درجه ی رفیع شهادت نایل گردید.


جلوه هایی از شهید:
متعد به اسلام و امام و یار و یاور مستضعفان بود و به یتیمان و بینوایان کمک می کرد.


پیام شهید:
بارها گفته بود که مبادا برای من گریه کنید و در صورت گریه کردن مخفی و پنهانی گریه کنید و شما را به خواندن دعا، مخصوصاَ توسل سفارش می کنم و با دیگران نیز خوشرفتاری کنید.


گلبرگ های خاطره:
به نقل از همرزمان شهید: در تاریخ 61/11/8 بود که رأس ساعت 1 بامداد عملیات محرم شروع گردید، درآن منطقه یک رودخانه بود که باید از آن عبور می کردیم. از قضا باران شروع به باریدن کرد. احمد علی عسگری و محمد کریم ملایی وسایل سنگینی را حمل می کردند که وارد خانه شدند و به من گفتند که مجید پشت ما را بگیر که مبادا در آب خفه بشویم و من هم همین کار را کردم و دیدیم که محمد ملایی در زیر آب است و به خاطر وزن سنگین کوله پشتی که داشت زیر آب مانده بود. من چون می خواستم رفیقم در آب شهید نشود او را رها کردم. یک لحظه بعد دیدم شهید محمد کریم ملایی آمد روی آب و گفت: یا حسن و دیگر هیچ کس او را ندید ولی من متوجه شدم که این عزیز شهید شده است و یادم می آید که شب قبل از عملیت بسیار گریه کرده بود و آنقدر الهی العفو گفت تا اینکه از حال رفت.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی