شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید علیرضا باباصفری
نام پدر: میرزا عبدالحسینشهید علیرضا باباصفری
تاریخ تولد: 1342
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/5/15
محل شهادت: کردستان
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
علیرضا باباصفری در سال 1342 متولد شد. دوران تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را با موفقیت به پایان رساند و سه بار به جبهه حق علیه باطل رفت. در مسیر فعالیت های انقلابی، با افراد انقلابی که در ورزش های رزمی نیز فعالیت داشتند، آشنا شد و علاقه مند به ورزش رزمی شد تا جایی که در رشته ی تکواندو به رتبه ی کمربند مشکی و استادی دست یافت، از این مرحله بود که فعالیت چشمگیری در پایگاه های بسیج پیدا کرد. به همراه همرزمان خود در رشته ی تکواندو، در عملیات فتح المبین شرکت کرد و از آنجا که جبهه را نیازمند نیروهای کارآزموده می دید به تربیت و آموزش نیرو در پشت جبهه پرداخت. در جنگ های نامنظم شرکت داشت و یک بار قبل از شهادت از ناحیه ی پا زخمی شد تا اینکه در عملیات والفجر2، پس از 2 مرحله عملیات در تپه ی برهانی به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد.


جلوه هایی از شهید:
قبل از پیروزی انقلاب اغلب در خانه ی پدری جلسه تشکیل می داد و با رفقای خود مانند جانباز محمود باقرصاد و دیگران در تظاهرات شرکت می کرد و رفقای جوان خود را تشویق به حرکت در تظاهرات می نمود.
بعد از پیروزی انقلاب باز با همان عده به اضافه ی بعضی از رفقا که بیشتر شهید یا جانباز شدند، در منزل پدری تشکیل جلسه می داد. نماز خود را به جماعت می خواند و صحبت از جبهه و جنگ و تشویق برای اعزام به جبهه های جنگ می نمود تا سرانجام بعد از سه مرتبه شرکت در جبهه و جنگ های نامنظم به درجه ی رفیع شهادت رسید.


گلبرگ های خاطره:
پدر شهید نقل می نماید که علیرضا قبل از اعزام به جبهه یکی دو روز روزه می گرفت. یک شب قبل از اعزام که برای روزه گرفتن سحری خورد و منتظر اذان صبح بود به او گفتم: قصد دارم تو را به خارج از کشور برای تحصیل بفرستم چون مملکت در آینده احتیاج به نیروی متخصص و متدین دارد و از طرفی فعلاً نیرو به جبهه اعزام می شود و به رفتن تو به جبهه نیازی نیست جواب داد: اگر به جبهه توجهی نشود دیگر کشوری باقی نخواهد ماند که نیازمند سازندگی باشد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

سلام خدا بر شهیدان،

خدایا ما را از داشتن دایی علیرضا محروم کردی. خدایا حداقل یک بار دیدنش را نصیب بگردان.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی